Már amennyire a HL2 realisztikus... :)
Egyébként 2 nagyon jó dolog van a Deus Ex-ben.
Az egyik, hogy a skillek és nano beültetések segítségével úgy építed fel a karakteredet, ahogy neked tetszik, különböző harcmodorokra és problémamegoldó módszerekre tudsz berendezkedni (közelharc, lopakodás, orvlövészkedés, stb).
A másik pedig, hogy egy-egy terület/feladat megoldásában hatalmas szabadságod van, jöhetsz-mehetsz a mapen, tetszőleges sorrendben veheted fel a harcot az ellenfelekkel (vagy nem, ha pl. találsz olyan útvonalat, ahol el lehet kerülni nagy részüket; vagy egy elrejtett belépési kódot valahol, amivel be tudsz menni egy egyébként kinyithatatlan ajtón, ilyenek), hátbatámadhatod őket amerről nem számítanak rád, az a lényeg, hogy valahogy végrehajtsd az aktuális feladatot.
A +1 meg az, hogy több elágazás is van a történetben, és attól függően, hogy az egyes helyeken hogy döntesz, a továbbiak kicsit másképp fognak alakulni. A végcél persze nagyjából ugyanaz lesz (bár a befejezésre is van három különböző lehetőséged), de a játék közben hozott döntéseidtől is függ, hogy milyen úton jutsz el odáig.
(A +2 meg a zenéje, valami eszement jól el vannak találva az egyes területek aláfestő zenéi, a Hong Kong Theme-et annyit hallottam, hogy az életben nem fogom elfelejteni többet.. :)
Szerintem a Deus Ex sem sokkal sci-fisebb, mint a HL2, csak ott az informatikára/nanotechnikára (meg az emberi mohóságra és hatalomvágyra) helyezték a hangsúlyt, a HL1-2 teleportálós-gonoszföldönkívülis felállásával szemben, viszont az is egy eléggé lepusztult, széthullóban levő világban játszódik (és ami külön érdekes hangulatot ad, hogy gyakorlatilag mindig éjszaka van, pedig több napon át zajlik a történet), bár az okok mások.