250k km-t mindenképpen ki kell bírnia. Ez 5-7 év egy nyugat-európai felhasználónál, így akár két embert is kiszolgál gond nélkül. 250k után legkésőbb (inkább korábban) csigát kell cserélni és valszeg hengerfejtömítést is. Generálozni nem lehet az új tdi-ket, túlméretes dugók, csapágyak nem is készülnek hozzájuk.
"A megfelelő kezelés pedig igazából necces, mert szeretem kihasználni a motor képességeit."
Ennek semmi akadálya.
"Persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan leszabályzásig pörög, de jobbára magasabb fordulatszámokon üzemel, mint az átlagautósnál..."
Ez is bőven belefér.
"Kíváncsi is leszek mondjuk, mikor majd ezek a 2 literes 140 lovas dízelek pár év múlva a használtautó-piacon lesznek, mennyit érnek majd és ki meri őket megvenni..."
Sajnos nagyon jól tartják az árukat. A 150 lovas 1.9-esnek nagyobb a specifikus teljesítménye, de nincs igazán gond itt sem. Nyílván előbb kinyomja a hengerfejtömítést, vagy kinyírja a csigát, mint egy 100 lovas 1.9-es, de ez is elég késő következik be.
A szakszerűtlen javítás, xar tuning, hidegen padlózás és a forró leállítás nyírja ki a dieseleket. Összességében egy TDI jobban szereti az állandó terhelést - így a folyamatos padlót is - , mint a váltakozót. A legjobban az árt neki, ha digitálisan vezeted: padló, satu, padló, satu,....