HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1196
"Szerintem így látszana az, amiről a topic szól: két, azonos teljesítményhez tartozó kétféle nyomatékgörbe közül melyik az erősebb motoré?"

Ez egyrészt értelmetlen, másrészt már válaszoltam rá. :-)) Két azonos teljesítményű motor közül a "púposabb", azaz magas fordulaton jobban letörő nyomatékgörbe a jobb, az fog jobban gyorsulni.

Viszont végeztem egy elég körülbelüli integrálást azonos árú autókra. Citroen C4 1.6 HDi vs. 2.0 benzines (138 lovas). Árban kb. azonosak. 1000-től max. teljesítményhelyig integrálva a benzinesnek 850 ezer adódott a nyomatékgörbe alatti terület, a dízelnél meg 660. Előző esetben 170-es átlagnyomatékkal számoltam (max. nyomaték 190Nm), utóbbi esetben 220-al (max. 240 Nm). Szerintem rendes voltam a dízelhez. És mégis. :-)))

Ha a teljesítményt arányosítom, akkor is egy picit jobb a benzines. Ez van. :-))
Előzmény: Bihus (1192)