ppmr:
remelem meg masok is hozzaszolnak
tenyleg csak azt akartam mondani hogy egy benzinesre kevesbe kell vigyazni,
viszont kimelosen egy dizel tovabb birja(kisebb a dugattyu atlagsebbesege ami kisebb kopashoz vezet mint a benzinesben - ezert vannak dizel mercik 500ekm-rel, bar haverom faterja 420ekm-rel adta el az 1,4 benzines golfot)
kulonben a dizel jo es jobban megy/altalaban/(foleg varosban) mint a benzines 16szelepes (opel ecotech)motor,
nekunk egy '92-s 1,6td passatunk(1280kg, 80le, ca. 160Nm) volt a corsa(970kg, 2003-s, 1,2 16v, 75 le, 112Nm) elott ami sokkal jobban ment(a nagyobb tomeg ellenere) leven mar alacsony fordulaton jelentkezett a nyomatek
(annak ellenere hogy szerintem az olaszok maradjanak a karosszeriaformatervezesnel es a divatcikknel - azaz en nem bizom benne annyira, de nem tudom megindokolni - nem tudom azt mondanni, hogy ez vagy az van rosszul megtervezve/legyartva)
es elotte is volt egy masik dizel passatunk azzal nem volt problema (ezzel a '91-sel volt: izzitas, hengerfejet is sikerult elbucsuztatni(bar az normal korulmenyek kozott nem tortent volna meg - de valozinuleg egy benzinessel amugy sem), motortarto bakot is kellett cserelni, de azt pl. a dizel ford orionunkbanis kellett)
en csak azt tudom mondani hogy vegyel egy papirt es nezd meg mennyi ido alatt terulne meg a dolog
/ ha par ev alatt megterul akkor megeri(ha evi 16ekm-t mesz a benzinessel akkor szerintem lesz abbol 22-25 ekm dizellel... nalunk 22-23ekm volt a 1,6D passattal es most 17-17,5ekm az astraval), ha soka terul meg vagy nem tul sok a kulonbseg akkor inkabb benzines, mert az kevesbe problemas, de szeritnem is meg fog terulni,
Ez igazabol egy "cost accounting" problema- ha valaha is nyagattak ilyennel akkor tudod mirol van szo- en idaig nem tudtam hogy igy hivjak :-) /