Az F1-es autó azért nem veri meg nagyon a WRC-ket, mert
1. Iszonyú nehéz velük rajtolni (hatalmas keréken mért nyomaték, nuku elektronikai segítség)
2. A WRC-k összkerekesek
Gurulórajttal - mint írtam is már - szarrá veri a WRC-ket.
Nem, az 1G az lassulás, nem pedig leszorítóerő. A leszorítóerőt N-ban mérik, nem pedig m/s2-ben.
A GTV 170 lovas 3 literes és Fastcar vezette, aki tényleg nem a legbénább vezető, akit valaha láttam. Például tud váltani a GTV-vel. :-))) A gyorsulás úgy zajlott, hogy az elején meglépett (hátsókerékhajtás), aztán elkezdtem rá feljönni és kb. 90 km/h-nál elmentem mellette és onnantól erősen távolodtam (ez persze relatív).
Azt, hogy nagyobb-e vagy kisebb, erősen relatív. Nagyobb alatt azt értem, hogy jobban osztja a nyomatékot, azaz a 10:1 az nagyobb, mint az 5:1. Ne keverd össze a sebességi fokozattal. :-)))
A felező fogalmával tisztában vagyok. Az, hogy felezi a sebességet nem gond, hozzá kell igazítani a váltót. Csak azt akartam megmutatni, hogy egy tipikus pörgős motorból (speciel a világ legpörgősebb széria motorjából) hogyan lehet egy egyszerű trükkel közel dízeles karakterisztikájú motort csinálni (jó, a nyomatékgörbe nem lesz hasonló, de jó néhány paraméter igen). Képzeld el azt, hogy van egy nagy fekete hangszigetelt dobozod, amiből kijön egy tengely. A dobozban egy motor van. A tengelyen mérhetsz max. fordulatszámként 4500-as, vagy 9000-es vagy akár 45000-es vagy éppen 900-as fordulatot is, ehhez hasonlóan mérhetsz 40, 200, 400, vagy éppen 2000-es max. nyomatékot is, miközben ugyanaz a motor van a fekete dobozban (némi áttétellen megspékelve), viszont mindig ugyanazt a maximális teljesítményt fogod mérni. Éppen ezért nem mond egy motorról szinte semmit a max. nyomaték.