HondaVuk Creative Commons License 2004.12.11 0 0 979
"Ugyanazt fejtegetted hozzsan,mint amit én egy mondatban leírtam.Persze előbb leírtad róla,hogy hülyeség. Amikro a nyomatékrol általában irtam,hogy lényeges,a teljes fordulat tartományban fellépő nyomatékra gondoltam(görbe).A teljesitményt te is elismered,hogy számított.

Mi is az az állandó,ami mértékegységet változtat? khm:)

Akkor az állanónak mi is a mértékegysége? és mért is kell a képletbe? csak hogy "stimmeljen"? akkor olyan képlet is van,ami megadja a hold távolságát a cica farkának hosszából? persze,van benne egy (elég nagy) "állandó"..:)"


Uramatyám! Nem vetted észre, hogy Ave egész másról beszél? Arról beszélt, hogy önmagában a max. nyomaték megadása egy autó menetteljesítményéről semmit sem mond. Csak akkor mond valami, ha hozzáteszel egy fordulatszámot is, ahol az a nyomaték létrejön. Ha azt hozzáteszed, akkor pedig már teljesítményről beszélsz. Ennyi.

De teszek egy utolsó próbát, beírom néhány autó adatait. Hátha ettől megvilágosodsz. Az adatok fastcar excel sheetjéből valók. Direkt azonos tömegű és azonos célú autókat választottam ki.

Típus - tömeg - teljesítmény - nyomaték - 0-180 - végsebesség
Audi A3 1.8T - 1220 kg - 150 Le - 210 Nm - 28 s - 217 km/h
Carlson SLK C 25 K - 1348 kg - 245 Le - 350 Nm - 19.1 s - 245 km/h
BMW Z3 2.8 - 1328 Kg - 192 Le- 275 Nm - 24.7 s - 218 km/h
Honda S2000 - 1280 kg - 240 Le - 208 Nm - 19.5 s - 241 km/h

A fenti számsorból jól látszik, hogy a max. nyomatéknak és a gyorsulásnak gyakorlatilag semmi köze sincs egymáshoz, ellenben a teljesítménynek és a gyorsulásnak igen. A végsebességnek sincs semmi köze a maximális nyomatékhoz, viszont egész jól korrerál a teljesítménnyel. Az S2000 max. nyomatéka pont annyi, mint az Audiénak, miközben 8.5 másodperccel kevesebb idő kell a 180-ra gyorsuláshoz, ami 40%-al kisebb időt jelent. Teljesítményben persze az S2000-nek van 90 plusz lóereje. A végsebességük között is 23 km/h differencia van, ami szintén jelentős. Az S2000 és az SLK gyorsulása és teljesítménye és végsebessége gyakorlatilag azonos, miközben nyomatékuk drámaian különbözik (208 Nm vs. 350 Nm). Nem érdekes? Mivel tudod ezt megmagyarázni?

Szerintem semmivel. Ennyi. A gyakorlat megcáfolta az elméletet. Pontosabban csak a tiédet.
Előzmény: Törölt nick (966)