"Egyrészt az autót nem a nyomaték hajtja, hanem az elégetett üzemanyag"
ez olyan,mintha azt mondanám,hogy az embernek nem keze és lába van,hanem végtagjai.
Az üzemanyag elégetése nyomás többletet hoz létre a hengerekben,amelyet a dugattyú (adott felülete segítségével) erővé alakít.Ez az erő a forgattyústengelyen forgatónyomatékot hoz létre a hajtókarokon keresztül.
Ennyire egyszerű,nem kell semmi lóerő meg üzemanyag mennyiség meg formaegy vagy vrc,salak murva hókuszpókusz.Nem is szükséges mindenféle időtől függő dolgot belekeverni,az autó viselkedése bármely időpillanatot megfagyasztva is egyértelmű.Az erőfolyam ugyanis 0 időintervellumban is vizsgálható,az időt elég a sebességnél belekeverni a dolgokba.A kerék kerületén adott pillanatban ható erő meghatároz mindent,és ennek semmi köze a teljesítményhez vagy egyéb számított értékekhez.
A fogyasztás is csak az adott pillanatban létrejövő hengertöltet,és igy a motor fordulatszáma függvényében érdekes.Mert miért is nem képes egy motor folyton ugyanazt a nyomatékot szolgáltatni? Mert a henger töltése fordulatszámtó függően változik sajnos,ez javítható mindenféle módszerekkel(turbo,kompresszor,stb),de teljesen egyenes nyomatékgörbe sajnos még nincs.
Nézzük másképp,az autó nem "teljesítmény doboz",hanem egy "erőgyár" ami saját maga hoz létre erőt és ezt súrlódás segítségével átviszi az útra.Ez az erő (és ezt már egy kisiskolás is tudja) gyorsítja a tömegét.Nem is kell azzal foglalkoznunk milyen autó,villamos vagy milyen elven működik,milyen fokozatban megy,mit csinál a váltó meg a hengerek,egyszerüen egy erőt létrehozó doboz.Kész,teljesítmény abrakadabra elfelejtve,ime kolumbusz tojása.