g forces! My pleasure. :)
100 mph-rol 160.93 km/h-rol...
2 g lassitas az 2.3 mp.
4 g lassitas az 1.2 mp.
6 g lassitas az 0.8 mp.
8 g lassitas az 0.6 mp.
Hogy 0.3 mp alatt megalljon 160 km/h-rol, nos ahhoz nem kevesebb, mint 16 g kell.
Ez egy ember epphogy kibirja, de nem 600 szor egy verseny alatt!
Ilyen lassulassal a fektav 6 meter lenne 160 km/h-rol 0-ra.
Na persze! :)
Mellesleg szerintem 4 g-vel sem tud fekezni egy F1 auto, nemhogy 16-tal.
Hopp, most kiszamoltam a masik adattal is (185mph-0 in 2 sec & 85 meters)
Nos ebbol pontosan 4.15 g jon ki. Hat nem hittem volna, de ezek szerint megis.
Az nemi vigasztalas a pilotaknak, hogy a lassulas altalaban igen rovid ideig tart, mert 100 ala igen ritkan fekeznek. Mondjuk az oldaliranyu g-k hasonlo nagysagunak kell lennie, mint a fekezesinek, szoval azert kapnak rendesen.