HondaVuk Creative Commons License 2004.12.09 0 0 910
Van ennél egy egyszerűbb bizonyítás is. :-)))

Az adott sebesség tartásához szükséges keréken mért nyomaték éppen meghatároz egy teljesítményt is. Adott sebességnél a kerék valamekkora fordulatszámmal fog forogni, ezt a fordulatszámot megszorozva a keréken mért nyomatékkal pont megkapjuk azt a teljesítményt, ami szükséges az adott sebesség tartásához. Ráadásul ez kerékátmérő független, ami jó dolog. Na, tehát minden sebességhez meg lehet határozni, hogy mekkora teljesítmény szükséges annak tartásához, amiből persze már következik, hogy a maximális elérhető teljesítményt éppen a motor maximális teljesítménye határozza meg. Persze az autó alakján és a veszteségi ellenállásokon kívűl. Amin persze egy nem megfelelő váltóval sokat lehet rontani.

Ha valaki azon gondolkodik, hogy fent forgatónyomatékról beszéltem, majd azt mondtam, hogy azzal egyenértékű a teljesítmény, akkor ne felejtse el, hogy ott már a váltó nem játszik szerepet (mert végig keréken mérhető értékekről beszéltem), így persze ez a megfeleltetés nem igaz a motor főtengelyén mért nyomatékra.
Előzmény: HondaVuk (908)