M.I. Creative Commons License 2004.12.09 0 0 182
"A kanyar maga az ok arra számítani, hogy utána van valami. Egy lerobbant autóba beleszállsz hátulról, mert a szerencsétlen tulajnak még nem volt ideje kitenni a háromszöget?!"
A lerobbant autó elég ritkán áll a sáv belső felén. Nem azzal a kerékpárossal van gondom aki az út szélére lehúzódva a többi közlekedőt lehetőség szerint segítve megy. Azokkal akik hárman egymás mellett tekernek a 10-es főúton. 200 métert gurulok mögöttük 30-al, hogy legyen idejük libasorba rendezkedni ahogyan a kresz azt a számukra előírja de ők a fülük botját sem mozdítják. A szembejövő forgalom miatt kikerülni nem tudom őket és amikor egy rövidet óvatosan rájukduddantok, akkor az összes középsőujjukat megmutatják.
A közlekedés egyik alapszabálya, hogy fel kell tételeznünk a többi közlekedőről, hogy szabályosan közlekedik!

"Most mi legyen a véleményem arról, aki úgy hajt bele egy kanyarba, hogy fogalma sincs, mi lesz utána, holott a harminccal haladó bicikliseket látnia kellett pár másodperccel korábban eltűnni a kanyarban - vagy igencsak kacskaringós utakon száguldozik."
""Nagyon gyakran mentik meg az autósok a felelőtlen kerékpárosok életét és utána még nekik áll feljebb!"
Kiktől? Önmaguktól? Mesélj már a kerékpárosokról, akiknek mind megmentetted az életét!"
Nem szeretnélek megbántani, de:
Úgy tűnik nem sok fogalmad van arról, hogy egy egytonnás vasdarab mozgatása közben milyen lehetőségei vannak a vezetőnek. (Sajnos nagyon sok autós sincs tisztában vele, de most nem ez a téma)
Nagyon sok olyan szituáció van amikor én tudom, hogy veszélyben volt a hülye bringás, de mivel ő más szempontból nézi a helyzetet, más távolságokban és sebességben gondolkozik, észre sem veszi, hogy veszélyben volt!
Figyelj meg egy macskát: kb 10-20 méter távolságból veszi észre az autót, mert az ő fogalmai szerint ez az a távolság ahonnan támadás érheti, az általa ismert sebességek mellett.
Zsúfolt, belvárosi utakon sokkal veszélyesebb kerékpározni, mint azt te képzeled!
Valszeg nem gondolod át, hogy az egymás után haladó autókból csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni az ut szélén haladó bringást, mert az előttem haladó kocsi eltakarja. Általában 1-2 másodperc van arra, hogy csináljak valamit ha kell. Ha te pont akkor kerülsz ki egy útszéli kátyút amikor odaérek nem biztos, hogy lesz időm és helyem kikerülni téged!

"Az autó veszélyes üzem, az üzemeltető saját vállalásából fokozottan felelős, csak ezt sajnos nem tanítják meg mindenkinek, aki jogosítványt szerez - és bizony nem mindenki érzi magától"
Ez így igaz sajnos!
De! A felelősség valóban túlnyomórészt az enyém, erre jönnek a sokszor hihetetlenül felelőtlen kerékpárosok és igenis felmegy az agyvizem tőlük!
Jön a hülye kivilágítatlan kerékpáros. Vagy semmi nincs rajta ami világítana vagy valami kis szar aminek kissebb a fényereje mint egy a középkorból ittmaradt olajmécsesnek. (az is csak hátul. Általában elöl semmi.)
De persze ő úgy közlekedk, mintha mindenki tökéletesen látná!
Megyek az autóval a városban este. Égnek a közvilágítási lámpák, a szembe jövő autók lámpái, a fényreklámok, a házak ablakai. És vegyem észre a bringást!
Sokszor nyilvánvalóan nem vagytok tisztában azzal, hogy hogyan lehet irányítani egy 50, 60, 80 km/h-val haladó vasat és hogy ha te látsz valakit az nem biztos, hogy lát téged.
Sokkal többször voltál veszélyben mint gondolnád, és a tahó autósok (nem mindig szívesen :-) ) sokkal többször mentették meg az életed mint gondolnád!

"Az eredeti kérdésre pedig - "Van-e kerékpáros kultúra", egyszerűen az a válasz, hogy miért válna pont az ki az általános közlekedési kultúrából?"
Ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy a közlekedési kultúra része az általános kultúrának egy országban.
Tehát ha az emberekre magyarországon jellemző a rendkívüli fegyelmezetlenség akkor a közlekedők fegyelmezetlenségén sincs mit csodálkozni.

"Kicsit indulatos volt a hozzászólásod, bocs, hogy az enyém is olyanra sikerült"

Inkább itt legyünk indulatosak mint az utakon!
Előzmény: Vintersorg (179)