Jóég:)) A maximális teljesítménynél van a végsebesség mindíg..ez oltári butaság.
Az autó minden tulajdonságát és a végsebességét főleg a nyomaték határozza meg.Ez akkor is ígyvan,ha a váltó tervezésénél más szempontok is közrejátszottak,így nem pont végsebességre hegyezték ki a dolgokat.Pl a kis motorkonál kénytelenek igy "elfogyasztani" a fordulatot,mert ha nem elég rövid a váltó,akkor a sok fanatikus,nem tud a suzukijával legyorsulni az első 30 méteren,vagyis nem hiszik el a népbutító reklámszlogeneket az autójuk erejéről.
Ettől függtetlenül:adott egy váltó..ahol felkapcsolunk a legmagasabb fokozatba és ott gyorsítunk,teljesen nyitott fojtószeleppel.Mondjuk korán felkapcsolunk 5.be,már 60nál...és padló.Mi történik? az autó gyorsulni kezd.Szépen komótosan,mert alacsony még a fordulat és kevés a gyorsításhoz a NYOMATÉK.De igy is előáll egy többletnyomaték,a kerekek kerületén fellép egy többleterő,ami pont annyival nagyobb az adott sebességen fellépő veszteségeknél,amennyi a gyorsító erő.
Vagyis gyorsulunk..egyre jobban,mert egyre több a nyomaték.De a légellenállás,és egyéb veszteségek is nőnek.Egyszer csak elér a fordulat a nyomaték maximumra.
Adott egy ehhez a fordulathoz tartozó kerékfordulatszám.Itt fellép egy adott erő,de mivel az erő nem növekszik tovább,az autó nem gyorsul tovább.Vagyis itt a végsebesség,és kész.