Ha a maximális teljesítmény kihasználása a cél, akkor csak a felsőbb fordulatszámok az érdekesek. Mert kipörgeted a motort minimum a teljesítménymaximumig, szóval ahova a váltás után visszaesik a fordulat, az lesz a legalacsonyabb fordulatszám, amit használsz.
Viszont ha polgári módra vezetsz, akkor az is igen lényeges, hogy az alacsonyabb régiókban mennyire nyomatékos a motor, ott, ahol a legtöbbet használod.
Éppen ez a dízelmotorok előnye a benzinesekkel szemben, hogy a legtöbbet használt fordulatokon /2000-3500 között/ a legerősebb a motor. Míg egy benzinest akkor lehet igazán kihasználni, ha pörgeted is.
Én csak tudom, a családban volt sok dízel, nekem meg most benzinesem van. Igaz, hogy 115 lóerős, de mikor nem forgatom ki túlságosan, akkor kb. olyan erős, mint a rendesebb 90 LE-s dízelek hasonlóan használva. Na persze ha előzök 80-ról hármasban, azzal nem tud versenyre kelni egy 90 LE-s dízel sem, de hát pont ebből adódik a magas fogyasztásom is :)
Ez a vége már persze kicsit off, csak szemléltetni akartam a dolgokat. Annak idején pont ebből a témából keletkezett ez a topic :)
Tehát ha gyorsulni akarsz, akkor egy 90 LE-s autó nem lehet ellenfele egy 115 lóerősnek hasonló tömeg mellett sehogyan sem, hétköznapi, nem túl durva használat mellett viszont esetleg igen, ha a nyomatéki viszonyok nagyon eltérnek, mint pl. egy turbódízel és egy benzines esetén.