Akkor kérnék egy kis segítséget a hozzértőktől!
Valahol egy tesztben olvastam egy ilyen kifejezést, hogy "xy autónak csak 126 Nm a nyomatéka, de az már 3300 fordulaton rendelkezésre áll"
Én ebből arra a következtetésre jutottam, hogy jó az, ha a nyomaték hamar előbújik, tehát nem kell szétpörgetni a motort egy kis vonóerőért. Hamar jön a nyomaték, lehetőleg ki is tart egy darabig, aztán lehet szépen váltani egyet 4000 fordulat körül. Ötödikben pedig mondjuk pont a 100-130 as (sebesség) tartományban van kellemes nyomatékmaximum, itt rugalmas az autó, könnyen ugrik és nem kell váltogatni.
Ellenben, ha kérőbb jönne a nyomaték, akkor alacsonyabb fordulaton még lomha az autó, jól ki kellene huzatni, igaz, hogy akkor nagyobb sebességnél lenne rugalmasan vezethető.
Az előbbi a nyugis és takarékos vezetőknek, az utóbbi a sportosabb, izgágább sofőröknek a jó.
Tévedek? Gyorsulni melyik tud jobban?