AstraF16v
2004.12.05
|
|
0 0
811
|
"De a gyorsulásnál szigorú értelemben a nyomaték a fontosabb."
Mester, ez baromság.
Az autót az a nyomaték gyorsítja, ami a kerekeire jut. Ha van egy motorod, ami baromi nagy teljesítménnyel rendelkezik nagyon magas fordulatszámon, de minimális nyomatékkal bír, akkor erre a motorra nyílván egy olyan váltóművet kell szerelni, aminek nagyon rövid áttétele van. Ez a váltómű csökkenteni fogja a fordulatszámot (értsd: a kerekek sokkal kisebb fordulatszámmal forognak, mint a főtengely), ami miatt a kerekekre jutó nyomaték magasabb lesz, mint ami a motor főtengelyén jelentkezik.
Mint ahogy azt ezen a fórumon már nagyon sokan leírták, a nyomaték/a teljesítmény és az ezekhez tartozó fordulatszám egymástól nem-elválasztható, matematikailag szorosan összefüggő tényezők.
Ez a fórum csak azért jött létre, hogy a kétkedők (többnyire Honda-t, illetve Golf TDI-t hajtó topiktársak) betekintést nyerjenek az alapvető fizikába.
|
Előzmény: F2004 (807)
|
|