AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 811

"De a gyorsulásnál szigorú értelemben a nyomaték a fontosabb."

 

Mester, ez baromság.

 

Az autót az a nyomaték gyorsítja, ami a kerekeire jut. Ha van egy motorod, ami baromi nagy teljesítménnyel rendelkezik nagyon magas fordulatszámon, de minimális nyomatékkal bír, akkor erre a motorra nyílván egy olyan váltóművet kell szerelni, aminek nagyon rövid áttétele van. Ez a váltómű csökkenteni fogja a fordulatszámot (értsd: a kerekek sokkal kisebb fordulatszámmal forognak, mint a főtengely), ami miatt a kerekekre jutó nyomaték magasabb lesz, mint ami a motor főtengelyén jelentkezik.

 

Mint ahogy azt ezen a fórumon már nagyon sokan leírták, a nyomaték/a teljesítmény és az ezekhez tartozó fordulatszám egymástól nem-elválasztható, matematikailag szorosan összefüggő tényezők.

 

Ez a fórum csak azért jött létre, hogy a kétkedők (többnyire Honda-t, illetve Golf TDI-t hajtó topiktársak) betekintést nyerjenek az alapvető fizikába.

 

 

Előzmény: F2004 (807)