Nem. A motor nyomatéka nem az a forgatónyomaték, ami a kerekeket forgatja, mert van közötte áttétel.
Tény és való, hogy csak elmélkedem, mint tudok erről a témáról, de áttételeken keresztűl is csak a kerekekre kifejtett erő a lényeg nem? Ha nem akkor miről is beszélünk? Egyébként ez valami szakanyagban szerepelt. Ezért csodálkozom is.
Ez egyáltalán nem biztos. Pl. ha csak 2000-es fordulatszámot tud elérni a motor, akkor nem fog annyira jól gyorsulni, mint ami kicsit kisebb nyomatékú, viszont 9000-ig pörgethető.
Nekem erről az a véleményem, hogy minél hamarabb eléri a csúcsnyomatékot és azt követően minél tovább van közeli tartományban annáj jobbak a mutatók. Természetesen én is úgy kalkuláltam, hogy a csúcsnyomaték után is pörgetni kell még, de azért nézzük meg a versenygépek hangolását és láthatjuk ott milyen gyorsan lepörögnek a fokozatok. Persze az kérdés, hogy jobb e esetleg a tovább húzatható, mint a hamar lepörgő.
Ez sem igaz. Az a maximális teljesítmény, amit általában nem a legmagasabb fordulatszámon ad le a motor, hanem valamennyivel alatta.
Ez érdekes. Mondjuk, hogy igazad van. De kérdezem, hogy ha a gépkönyvben meg van adva, hogy mondjuk 130Le/6000 ford. akkor van értelme 6100-ig nyomni? Általában a megadott 6000 fordulatot tekinthetjük a legmagasabb értéknek a gyakorlatban azt hiszem:) A megjegyzésed amolyan szőrszálhasogatás akart lenni?
Ez sem igaz, sőt, ez a legnagyobb hülyeség eddig. Inkább nem is írok többet, olvasd el a topicot...
Köszi, de azért leírhatnád!
Én elméletben írtam természetesen és nem azt mondtam, hogy ilyen létezik. Elméletileg rakjunk össze egy kocsit baromi hosszú fokozatokkal, nagy motorral kis nyomatékkal. Miért hülyeség ez?