F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 805

Nem. A motor nyomatéka nem az a forgatónyomaték, ami a kerekeket forgatja, mert van közötte áttétel.

 

Tény és való, hogy csak elmélkedem, mint tudok erről a témáról, de áttételeken keresztűl is csak a kerekekre kifejtett erő a lényeg nem? Ha nem akkor miről is beszélünk? Egyébként ez valami szakanyagban szerepelt. Ezért csodálkozom is.

 

Ez egyáltalán nem biztos. Pl. ha csak 2000-es fordulatszámot tud elérni a motor, akkor nem fog annyira jól gyorsulni, mint ami kicsit kisebb nyomatékú, viszont 9000-ig pörgethető.

 

Nekem erről az a véleményem, hogy minél hamarabb eléri a csúcsnyomatékot és azt követően minél tovább van közeli tartományban annáj jobbak a mutatók. Természetesen én is úgy kalkuláltam, hogy a csúcsnyomaték után is pörgetni kell még, de azért nézzük meg a versenygépek hangolását és láthatjuk ott milyen gyorsan lepörögnek a fokozatok. Persze az kérdés, hogy jobb e esetleg a tovább húzatható, mint a hamar lepörgő.

 

Ez sem igaz. Az a maximális teljesítmény, amit általában nem a legmagasabb fordulatszámon ad le a motor, hanem valamennyivel alatta.

 

Ez érdekes. Mondjuk, hogy igazad van. De kérdezem, hogy ha a gépkönyvben meg van adva, hogy mondjuk 130Le/6000 ford. akkor van értelme 6100-ig nyomni? Általában a megadott 6000 fordulatot tekinthetjük a legmagasabb értéknek a gyakorlatban azt hiszem:) A megjegyzésed amolyan szőrszálhasogatás akart lenni?

 

Ez sem igaz, sőt, ez a legnagyobb hülyeség eddig. Inkább nem is írok többet, olvasd el a topicot...

 

Köszi, de azért leírhatnád!

 

Én elméletben írtam természetesen és nem azt mondtam, hogy ilyen létezik. Elméletileg rakjunk össze egy kocsit baromi hosszú fokozatokkal, nagy motorral kis nyomatékkal. Miért hülyeség ez?

Előzmény: Bihus (800)