tehtube
2004.11.29
|
|
0 0
1189
|
Igen, én egy Fatar CMK49-est használok. Olcsó és nagyon könnyű. (2kg) Bevált, mert csak kísérek vele és még így is több mint a spinetek 3,5 oktávja a 4 oktáv, de jobb lenne ha ötoktávos lenne. Kényelmes vagyok (elvileg mert nagylezli, meg digiHammond azért így sem szokásos) ezétr nem vettem nagyobbat. Különben is van a VK7-ben több PCM is. Az új CX3-ban meg nincs. Meggondolás tárgyává tenném, attól függ hogyan és mire kell? Ha csak orgona, akkor ok a CMK49, de ha a két manuállal mindent akarsz hozni lehet hogy jobban jársz egy szintén könnyű (5-6kg) Yamaha CS1X vagy Korg X5 típussal. Ekkor megvan a 2×5 oktávod és ezekben megvan az a kiegészítés ami jól jöhet még fellépéseknél (zongi, szőnyeg, szinti...) Két manuálnál meg több úgysem kell biológiai korlátunknál fogva. (kivéve Siva:-) Ha most vennék, azthiszem CS1X-et vennék, mert az is olcsó, könnyű és a soktekerős, szintis felépítése jó kiegészítés az élő Hammondos játékhoz. ............................
A műlezlit tényleg megöli a monósítás. Az igazit nem. Leginkább nem a technikusokra haraxom hanem a világ szinte összes hangmérnökére. Még a legújabb és B3-ra hajazott felvételeknél (Niacin, Tony Zamagni, Purple) is a túlhajszolt extra kompresszált dob és basszus mellet a fő hanxer vékonnyá, testetlenné válik. Manapság cincogássá redukálták még szólóban is a jó Hammond hangot. Ez egy nagyon buta divat, szemlélet. Túl dinamikus akar lenne, de ezzel a fürdővízzel együtt a csecsemőt is kiöntik. Ezért sem szeretem az 1975-nél újabb felvételeket, de a hatvanas évekbeliek az igaziak!!!! Szegény hülye technikusok meg ezt próbálják még jobban kiemelni! :-( Mond pl még olyan magyar felvételt ahol a Hammond nem színez a Siriuson és LGT-n kívül!!! Se akkor, és méginkább se most. Olyan divatos lett ismét ma, de igazán nem engedik szóhoz jutni! Ennyit erről.
Vegyél egy nagy és hangos lezlit aztán tojj a világra: tekerd tövig a hangerőt, nemcsak a gitárosok joga az! Üdv |
Előzmény: KarnEvil (1188)
|
|