ncsk
2004.11.17
|
|
0 0
6
|
Nagyrészt egyet értek az alábbiakkal, bár bevallom látok az ISO és más rendszerekben logikát. Szerintem is nagyrészt a vezetéstől és az emberek "hozzáállásán" múlik minden.
DE az ISO nem csak papírkupac, hanem egy mankó, egy segédlet egy hatékony rendszer felépítéséhez és működtetéséhez, ami közvetetten kihat a minőségre. (Na ez a minőség fogalom is megérne egy misét).
Az ISO rugalmasságát kéne kihasználni és nem tesszük.
Példa 1 (a lentiből) táplálkozva.: Auditor kérdezi a szobahőmérő kalibráltságát? Válasz: tájékoztató jellegű nem a folyamat része. Kötözködhet még, de nem megfelelőséget úgy sem tud kihozni belőle.
Sok kiskapu van az értelmetlen kérdések ellen, csak nehéz őket megtalálni.
Példa 2 HACCP élelmiszerbiztonsági auditon: Auditor: fenn ál a veszélye, hogy a különböző hasonló kiszerelésű termékek gyűjtőcsomagolása összekeveredik és hogyan védekezünk ez ellen? Válasz: ez nem élelmiszerbiztonsági szempont. Mert ugye senkinek semmi baja nem lesz tőle, ha pörkölt helyett zöldbabfőzeléket eszik, max. a vérnoymása megy fel a bosszúságtól.
Ha a rendszereket a rendeltetésüknek megfelelően használnák, akkor lenne értelme a Tanúsítványoknak.
Valószínű ehhez még sok időnek kell eltelnie, de valamikor el kell kezdeni. |
Előzmény: rev251 (4)
|
|