Sziasztok!
Nem teljesen kerékpáros-kultúrális iromány, de ez van :)
Készüljetek fel hogy hosszú lesz (ritkán írok, de akkor sokat :)
Volt, hogy egy 3napos túrám során kétszer akartak megbüntetni rendőrök, de csak egyszer sikerült nekik :)
Az első, jogos eset Szeged felé menet, a közeli :) Nagykáta után történt. Leeresztett sorompójú vasúti átjárón mentem át (szétnéztem rendesen), persze lesben álltak az út mellett a rendőrök.
5000-es bírság. Direkt figyeltem, mikor jön a vonat. "Mindössze" 4 percet kellett rá várni.
A kapcsolódás a nemrég említett járdán biciklizéshez:
A másik eset másnap, Szegedről visszafelé Orosházán történt.
Az egyik kereszteződében éppen a forgalomirányítást gyakorolták, ahova én is megérkeztem (Feltűnően magas volt a rendőr/négyzetméter arány :).
Látván a bonyodalmat, meg vagy 1,5 percig csak egy irányban mentek a kocsik, a problémára megoldást kerestem. Felgurultam a járdára kb 15 méter miatt, hogy levágjam a kereszteződést (úgyis jobbra megyek).
Erre az egyik odahív magához és mondja: - Ez 10000-es bírság.
Még csevegtünk egy kicsit, így ezt nem kellett fizetnem :).
Indok: Járdán kerékpárt csak tolni lehet! Persze a gyalogosok védelmében.
(Ezután kerékpárosoktól lezárt vasúti felüljárón kellett volna haladnom. Az előző eset miatt inkább nem ott mentem :)
Másik téma a sebességkorlátozás:
Én egy csúnya, gonosz bringás vagyok, nem mindig foglalkozom a sebességkorlátozással. Bár 40-et tekerni láb, hátszél vagy lejtő kell :)
És mi van a versenyzőkkel? Őket alapból megbüntetik amikor edzeni mennek?
Ami a baleseteimet illeti (Egyik sem nagy ügy, de mégis):
Kerékpárút-Országút: 2-2 (A sorrend is ez)
Szerintem, ha az országúton megy az ember, jobban odafigyelnek rá az autósok, mint a kerékpárúton.
Ahhoz hogy többet használjam a kerékpárutakat, néhány apróságon módosítani kellene:
30km/h sebesség (jól belátható, veszélytelen területem nem korlátozni), mert a hiedelemmel ellentétben vannak olyanok, akik nem csak túrázgatni, tekerészni használnák a bringautat.
(Jó időben 1:10 tömegközlekedés helyett 0:55-1:00 tekeréssel Kistarcsáról Óbudára át lehet érni, bár ekkor nem kerékpárúton megyek)
Lehet hogy építik az utakat, de azokat karban kellene tartani (üvegtörmeléket, nyálkás vizes falekeleket eltakarítani).
A kultúrámhoz annyi azért hozzátartozik, hogy a szerintem veszélyesen közlekedő autósoknak mutogatni szoktam (szemben jövő sávban egyik autót legalább egy előzi amikor pont melléjük érek; vagy csak pár centire kerülnek ki), mert a motor zakatolásától a szavaimat nem értenék, meg a fény gyorsabban terjed a hangnál.
Lényeg: Sajnos mindenhol, ahol több szereplő van, elég nehéz változtatni.
Egyszerre kell minden szereplőnek kis lépéseket tennie:
Gyalogosok ha már a kerékpárutat használják, akkor legalább nézzenek szét néha, vagy ha odaérek melléjük, húzódjanak esetleg félre.
Autósok kevesebbet parkoljanak a kerékpárúton.
Bringások többet közlekedjenek a kerékpárúton.