Miqlás Creative Commons License 2004.11.15 0 0 165

Sziasztok!

 

Nem teljesen kerékpáros-kultúrális iromány, de ez van :)

Készüljetek fel hogy hosszú lesz (ritkán írok, de akkor sokat :)

 

Volt, hogy egy 3napos túrám során kétszer akartak megbüntetni rendőrök, de csak egyszer sikerült nekik :)

Az első, jogos eset Szeged felé menet, a közeli :) Nagykáta után történt. Leeresztett sorompójú vasúti átjárón mentem át (szétnéztem rendesen), persze lesben álltak az út mellett a rendőrök.

5000-es bírság. Direkt figyeltem, mikor jön a vonat. "Mindössze" 4 percet kellett rá várni.

 

A kapcsolódás a nemrég említett járdán biciklizéshez:

A másik eset másnap, Szegedről visszafelé Orosházán történt.

Az egyik kereszteződében éppen a forgalomirányítást gyakorolták, ahova én is megérkeztem (Feltűnően magas volt a rendőr/négyzetméter arány :).

Látván a bonyodalmat, meg vagy 1,5 percig csak egy irányban mentek a kocsik, a problémára megoldást kerestem. Felgurultam a járdára kb 15 méter miatt, hogy levágjam a kereszteződést (úgyis jobbra megyek).

Erre az egyik odahív magához és mondja: - Ez 10000-es bírság.

Még csevegtünk egy kicsit, így ezt nem kellett fizetnem :).

Indok: Járdán kerékpárt csak tolni lehet! Persze a gyalogosok védelmében.

(Ezután kerékpárosoktól lezárt vasúti felüljárón kellett volna haladnom. Az előző eset miatt inkább nem ott mentem :)

 

Másik téma a sebességkorlátozás:

Én egy csúnya, gonosz bringás vagyok, nem mindig foglalkozom a sebességkorlátozással. Bár 40-et tekerni láb, hátszél vagy lejtő kell :)

És mi van a versenyzőkkel? Őket alapból megbüntetik amikor edzeni mennek?

 

Ami a baleseteimet illeti (Egyik sem nagy ügy, de mégis):

Kerékpárút-Országút: 2-2 (A sorrend is ez)

Szerintem, ha az országúton megy az ember, jobban odafigyelnek rá az autósok, mint a kerékpárúton.

 

Ahhoz hogy többet használjam a kerékpárutakat, néhány apróságon módosítani kellene:

30km/h sebesség (jól belátható, veszélytelen területem nem korlátozni), mert a hiedelemmel ellentétben vannak olyanok, akik nem csak túrázgatni, tekerészni használnák a bringautat.

(Jó időben 1:10 tömegközlekedés helyett 0:55-1:00 tekeréssel Kistarcsáról Óbudára át lehet érni, bár ekkor nem kerékpárúton megyek)

Lehet hogy építik az utakat, de azokat karban kellene tartani (üvegtörmeléket, nyálkás vizes falekeleket eltakarítani).

 

A kultúrámhoz annyi azért hozzátartozik, hogy a szerintem veszélyesen közlekedő autósoknak mutogatni szoktam (szemben jövő sávban egyik autót legalább egy előzi amikor pont melléjük érek; vagy csak pár centire kerülnek ki), mert a motor zakatolásától a szavaimat nem értenék, meg a fény gyorsabban terjed a hangnál.

 

Lényeg: Sajnos mindenhol, ahol több szereplő van, elég nehéz változtatni.

Egyszerre kell minden szereplőnek kis lépéseket tennie:

Gyalogosok ha már a kerékpárutat használják, akkor legalább nézzenek szét néha, vagy ha odaérek melléjük, húzódjanak esetleg félre.

Autósok kevesebbet parkoljanak a kerékpárúton.

Bringások többet közlekedjenek a kerékpárúton.