Nos, akkor most gyors fejszámolás....
A teljesárú utasok aránya (a fizető utasokon belül) kicsit magasabb, 25-30% ez már a teljesárú dolgozó havijegyekkel együtt.
További 25-30% a diák.
10% körül van a 90%, 50% és 33%.
A többi: 20%-os, hitelezett.
Ez a fizető utasokra vonatkozik!
Ha most összesítve nézzük, akkor az összes utas 20%-a vasutas, 10% 65 év feletti. És a maradék 70% a fizető utas, a már fentebb említettek szerint.
A teljesárú utasok "magasabb" aránya: az összesített forgalmi kimutatásokban (MÁV összes) ugye nagy súllyal vannak az olyan felsőoktatási centrumok, mint pl. szeged, ahol kimagaslóan magas (az országos átlaghoz viszonyítva) a 67,5% és az 50%-os jegyek aránya, ugyanakkor pl. Szegeden alig van havijegyes utas... Ezek "lehúzzák" az országos átlagot.
Vonatonként nézve az utasszámot:
37449: 40 fő (hétfőn 50-60 fő)
37440 20 fő
37447 20 fő
37442 15 fő (hétvégén több, 25-40 fő között, nyáron 50-60 a strand miatt)
37457 15 fő (nyáron Oh-Gyop között gyakori a 60-70 fő is)
37444 25 fő
37445 15 fő (vasárnap 30-40 fő)
37446 35 fő (vasárnap 55-65 fő között)
37456 20 fő
37459 20 fő
37443 15 fő (hétvégén több, szo 25, vas 60 fő körül, nyáron szintén 40-50)
37448 25-30 fő
De nagyon a szélsőségek. van, hogy egy vonaton 5-6 fő lézeng, másnap már 25-30 utas verődik össze rajta.
Más. az utasszámlálások ennél többet mutatnak, kb 20%-kal. De van hogy többel, ilyenkor azért jelzem az illetékesnek, hogy már nagyon kilóg a lóláb.
Megint msá: munkába járni - hivatalosan - nem lehet kedvezményes menetjeggyel. A teljesárú havijegy a teljesárú menetjegynek minősül, sőt a gyakorlatban is az, hiszen csak abban az esetben olcsóbb, mintha minden nap jegyet vennél, ha egy hónapban több, mint 22 menettérti utazást teszel vele. Egy hónapban van 20-25 munkanap...