tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 905

"A léghűtéses "lapos" négyhengeres OHV a formás motorháztető alatt hátul könnyen hozzáférhető. Ez az elrendezés a legpraktikusabb egy modern automobilban.  Az erőforrás egy tömör és könnyen kiszerelhető egységet alkot a váltóval és a differenciálművel és szilentblokkokal csatlakozik a karosszériához. A féltengely a maga törékeny csuklóival többé nem szükséges. Sem a megfagyott (hűtő)radiátor sem a kevés hűtővíz nem zavarhatja a sofőrt. A nagy hőmérsékletkülönbségeket egy jól megtervezett axiális ventilátor kontrollálja amely elég hatékony ahhoz hogy a motort lehűtse még trópusi éghajlaton, teljes terheléssel is. A motorolajat egy speciális olajhűtő hűti. A "lapos" négyhengeres kiegyensúlyozottabb mint a soros, a rövid löket miatti alacsonyabb dugattyúsebesség hosszabb a motor élettartama. A farmotoros elrendezés segíti az egyenletes súlyelosztást és az utasok elhelyezését az első és a hátsó tengelyek közötti térben ami nagyfokú kényelmet eredményez. A körben független felfüggesztés elöl keresztben elhelyezett laprugókat, hátul gumirugókkal kiegészített torziós rudakat jelent. Ez a szokatlanul hatékony rugózás - kiegészítve a hidraulikus, leleszkópikus lengéscsillapítókkal - biztosítja a kerekek határozott futását az útfelületen anélkül, hogy az úthibák eljutnának a karosszériáig. A sík oldalú, áramvonalas kocsiszekrény az integrált sárvédőkkel "teljesszélességű" utasteret kínál. Az első traktus teljesen akadálymentes - köszönhetően a kormányoszlopra szerelt sebességváltókarnak és a műszerfal alá szerelt "pisztolymarkolatú" kéziféknek*. Az autó megbízható és nagyon hatékony hidraulikus fékekkel van felszerelve."

 

*Na a rajzon tényleg kormányváltós a Plan de nem úgy a valóságban! Elég korai prosi lehet. Amúgy minden fordítási vagy szakmai hibáért előre is elnézést kérek, nem vagyok sem fordító sem szakmabeli!  :-))))))))