2. Nekem az a véleményem, hogy az anya szerepébe sokminen belefér. Mert nem küldi szakácsiskolába senki a gyerkét, ha az meg akar tőle tanulni főzni, sem kertésziskolába nem küldi el, hogy megtanuljon segíteni a kertben. Megtanítja kapálni, főzni, fátmetszeni. Ettől nem lesz kevésbé szülő.
Más háztartási szinten tudni valamit, és más profinak lenni valamiben. Én egész jól tudok főzni, megtanultam fát és szőlőt metszeni, de biztos vagyok benne, hogy egy szakács tudna jobban, egy kertész meg sikítófrászt kapna, ha meglátná a művemet.
A szerepek keveredése nem ezt jelenti. Nem arról van szó, hogy mi minden fér el egy szülői mintában.
Minden család egy rendszer, és magunk alakítjuk ki. Hogy ebben a rendszerben kinek mi a szerepe, az nagyon sok mindentől függ: szülők előéletétől, a szülők és gyerekek habitusától, stb. (Ez a hely nem erről szól, úgyhogy most ebbe nem mennék bele részletesen, de ha érdekel a téma tudok javasolni könyveket.) És bizony-bizony az ember a gyerekét nem képes objektívan megítélni, bármi is legyen ennek az oka (nehezen született, nagyon hasonlít a régelhunyt nagypapára, fiú lett, pedig titkon lányt vártak, nem egyenrangúak a szülők a kapcsolatban, ezerféle indok). A tanári szerepet nem befolyásolják a fent vázolt okok, nem "terhelik meg" felesleges érzelmi/lélektani húrokkal a gyerekekhez fűződő viszonyt, és más rendszerelméleti törvények vonatkoznak rá.
4. Igazad lenne, ha 0 lenne az anya tudása történelemből. Akkor az 1 év sem elég. De nem nulla. Tehát nem mindent kell megtanulnia mint a gyereknek, hanem pontosan az ilyen dolgokkal tud foglalkozni.
Nem akarom túlzottan lenézni a virtuális anyát (hiszen egyelőre ilyenről beszélünk), de a nem 0 tudás tapasztalatom szerint azt jelenti, hogy (az eredeti példámnál maradva), hogy a honfoglalás 895-ben volt, a nagy francia forradalom meg 1789-ben kezdődött. Azt már igen kevesek tudják mi az a kettős honfoglalás, meg mit jelent a assignata, miért találták ki, mire használták. Győztes forradalom-e a francia forradalom? Van-e hasonlósága az angol polgári forradalommal, vagy teljesen különbözik? Nem folytatom. Talán világos, hogy ez egyetlen tantárgy igen rövid része. Hol van akkor még a többi???
A könyvvel meg azt akartam szemléltetni, hogy nem elég, ha tudsz korszakokat, stb. Ha nem jössz rá, mutatja meg valaki, akkor hiába tudod a dolgokat.
Már ne haragudj, de ez elég gyenge érv, és meg is lehet fordítani. Neked ki mutatja meg hogyan alkalmazd a tanultakat?
Egyetlen tanár sem úgy használja a fejlődéslélektant, hogy állandóan utána néz éppen mi a pálya, hanem úgy, hogy az adott korszaknak megfelelő szinten, és témáról magyaráz. Nem kezdi elmesélni naturális részletekkel az ember szaporodását, kitérve arra, hogy mikor mit és hova kell tenni, mondjuk egy 7 évesnek. Nem próbálja elmagyarázni a másodfokú egyenleteket sem, ahogy az állatrendszertant sem, mert minek, még nem elég érett rá.
A helyesírásról szóló megjegyzést meg igen nehéz nem magamra venni, ha nekem írsz.