Az olvasás tanulása/tanítása kérdésben úgy látom, hogy a legtöbb gyereket a környezetemben szinte vissza kell fogni, hogy mire iskolába megy, ne tanuljon meg olvasni.
Az olvasás nagyon fontos, a legfontosabb készségek egyike. De könyörgök, a tanító nemcsak olvasni tanítja meg a gyereket! Állandóan az alapokról szajkózom, arról, hogy a tanító igazi feladata a további tanulmányok előkészítése, megalapozása. Nem beszélve arról, hogy a Te környezeted nem a nagy magyar átlagot tükrözi. Valóban, a gyerekek néhány %-a olvasástudással érkezik az iskolába, de egyelőre nem ez az általános. Legalábbis tapasztalataim szerint. És nem azért nem tudnak olvasni, mert visszafogják őket. Azt egyébként nem is szabad.
A tanárok sok minden tanulnak a főiskolán, de annak csak egy részét használják fel a munkájuk során. Az, hogy kit hány ponttal vettek fel a főiskolára, nem minősíti a pedagógiai munkáját. A tanári tapasztalatok többet érnek tíz főiskolai diplománál. De azt csak a pedagógiai gyakorlattal lehet megszerezni.
Mindig lesznek kisebbek, amit be kell vallani és rá kell kérdezni szaktanárnál, vagy más hozzáértő embernél.
Komolyan nem értem, hogy képzeled ezt. Bejár a szülő korrepetálásra a tanárhoz? És amit már egyszer kérdeztem: attól az embertől kérsz tanácsot, akire nem mered rábízni a gyerekedet??