poén Creative Commons License 2004.10.13 0 0 887

A szelep-témához: tudtommal ez leginkább az anyagminőségen múlik. Egy Pobedát, vagy Warszavát tartósan hetven fölé nyomva a mostani benzinnel, és olajjal is nagyon gyorsan hidegre lehet tenni.

A Volga gyorsabb volt, de a max. végsebességből (M21: 135; M24: 145) itt is érdemes volt "lecsípni" olyan 30 km/h-t, bár az M24 ha muszály tartósan is megy 120-at, de itt már -Motorkaminak igazat adva- nem érzi magát jól, és egy kanyargós úton aszfalton tartani sem egyszerű dolog.

Vezettem már Volgát, és úgy tapasztaltam, hogy a 90 / 100-as tempó fekszik neki leginkább, azt szereti.

A Tatra motorokat nem ismerem, de fentebb említett orosz autók motorjai igen nehéz ötvözetekből készültek, alacsony kompresszióviszonyú, és marha hosszú lökető erőforrások, ezért nem nagyon szeretik ha forgatják őket, de nincs is értelme, mivel kis fordulaton komoly nyomatékot adnak le.

poén