te_o Creative Commons License 2004.10.13 0 0 886

Mert maga a lóerő önmagában semmitmondó szám. Ugyanis ha túl magas fordulaton adja le a nyomatékát a motor, és magasan van a teljesítménycsúcsa is, akkor bizony folyamatosan pörgetni kell, és alacsony fordulatszámon gyengének tűnik. Én a magam részéről azt szeretem, mikor alacsonyan van a nyomatékcsúcs, és magasan a teljesítményé. Ezért van az, hogy általában a 8 szelepes mai motorok nyomatékosabbnak, "erősebbnek" tűnnek, és kisebb a fogyasztásuk átlagos használatban, mint 16 szelepes, amúgy megegyező, papíron (ló)erősebb társaiknak.

Meg ugye a teljesítmény=nyomaték*fordulatszám*y (y nem tudom, mennyi, egy állandó).

Egyébként azonos teljesítmény mellett a levegős lesz a jobb, mert könnyebb! :)

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (883)