lsr Creative Commons License 2004.10.06 0 0 326

Szia ActionMan!

 

"Szoval konkretan mi a jo a masik embernek, amikor epp a gonoszsagot cselekszi (v. csak keszul ra)?"

 

"... Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is. És a ki törvénykezni akar veled és elvenni a te alsó ruhádat, engedd oda néki a felsőt is... Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket. Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, a ki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak." (Mt. 5:39-45)

 

"Áldjátok azokat, a kik titeket kergetnek; áldjátok és ne átkozzátok. Örüljetek az örülőkkel, és sírjatok a sírókkal. Egymás iránt ugyanazon indulattal legyetek; ne kevélykedjetek, hanem az alázatosakhoz szabjátok magatokat. Ne legyetek bölcsek timagatokban.

Senkinek gonoszért gonoszszal ne fizessetek. A tisztességre gondotok legyen minden ember előtt. Ha lehetséges, a mennyire rajtatok áll, minden emberrel békességesen éljetek...

Azért, ha éhezik a te ellenséged, adj ennie; ha szomjuhozik, adj innia; mert ha ezt míveled, eleven szenet gyűjtesz az ő fejére. Ne győzettessél meg a gonosztól, hanem a gonoszt jóval győzd meg." (Rm. 12:14-21)

 

"Csakhogy ez az ige, nem arra vonatkozik, amikor XY ugy kovet el bunt, hogy nem is sejti, hogy az bun. Hanem itt Pal az atheniakhoz beszel..."

 

"Mivelhogy azért az Istennek nemzetsége vagyunk, nem kell azt gondolnunk, hogy aranyhoz, vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, emberi mesterség (!) és kitalálás faragványához hasonlatos az istenség. E tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten..." (Ap. csel. 17:29-30)

Egyértelmű, hogy itt a hellén sok isten hitről beszél Pál, amit a Biblia leginkább bálványimádás néven említ (hiszen ezek nem létező istenek, és leginkább a faragott szobrokban tisztelték e képzelt isteneket az emberek).

"Ne csinálj magadnak faragott képet... Ne imádd és ne tiszteld azokat..." (2. Móz. 20:4-5)

A 10 parancsolat azt mondja ne tedd, tehát bűn. De mit mond Pál? "E tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten..."

 

"(3. Móz. 4:27-28) Ezt is elterokeppen ertelmezzuk. Ez az ige nem azt jelenti, hogy amit tevedesbol (tudatlansagbol) tett, az csak azutan valt volna buneve, miutan megertette, hogy mit is tett valojaban. Hanem azt, hogy amikor raeszmelt, hogy mit is tett, akkor vigyen erte/miatta aldozatot az Urnak. Nyilvan azert nem elotte, mert akkor meg nem tudja, hogy bunt tett. Gondold at azt, hogy Pal a Romai levelben a poganyok bunekent emliti azt, hogy nem adtak meg Istennek a tiszteletet, mert nem ismertek meg Istent a termeszetbol. (Rm 1,20-21)"

 

Igazad van, ami helytelen az bűn, függetlenül attól, hogy tudatlanságból teszik e. Én fogalmaztam rosszul. A bűn büntetésére vonatkozik az, amire gondoltam. >> "E tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten..."

 

"... (de az sem ussza meg), ld. Lk 12,47-48."

 

Vajon ez hogy van? Aki megismeri az Istent, és elutasítja a segítségét, az nagyon elkárhozik, aki pedig tudatlanságból utasítja el, az csak egy kicsit kárhozik el?

A Biblia azt mondja, hogy vagy be megy az örök életbe, vagy nem, nincs kicsit vagy nagyon. Nincs olyan, hogy kicsit üdvözül, vagy nagyon üdvözül. De olyan van, hogy könnyen (kevés szenvedéssel) üdvözül, vagy nagyon nehezen (sok-sok szenvedés által) üdvözül (semmiképp sem a kitalált purgatóriumról beszélek, hanem a jelen életünkről).

Az említett rész szerintem ezt mondja (Lk. 12:47-48). A "sokkal büntettetik" = a végső halál, vagy esetleg a nagyon gyötrelmes út az üdvösségig, hisz a jellem itt annyira megfertőződitt, hogy sok szenvedés által formálható újra. A "kevesebbel büntettetik" = a kisebb lelki torzulás kevesebb javító-nevelő próbát igényel, így kevesebb szenvedéssel (büntetéssel) jár.

 

"Isten embereket - meghozza bizonysagtevo embereket - hasznal fel erre a celra."

 

De azt mondja, hogy gyümölcséről lehet megismerni a jó fát, így a jó bizonyságtevőt is. Aki vizet prédikál és bort iszik, az milyen gyümölcsöt terem? Élet példánkkal kell megszólítanunk az embereket, és ha odajönnek kérdezni, akkor kell válaszolni kérdéseikre (nem pedig rájuk erőszakolni és meggyűlöltetni velük elveinket). Ha úgy élünk, ahogy Isten mondja, akkor lesznek kérdezők. De ha nem úgy élünk, csak mondjuk, akkor meg botránkozók lesznek (joggal).

 

"En igy bannek egy zsebessel tetten eres eseten:..."

 

És akkor mi különböztet meg egy hitetlentől ez esetben?

 

"... hogy tennel egy allandoan karomkodo emberrel?"

 

Nem adnám rendőrkézre. :-)

Félre téve a tréfát, megszégyenítése nélkül próbálnám megigazítani, de csak annyira erős szavakat használni, ami még nem akadályozza meg esetleges barátságunkat.

Előzmény: actionman (325)