Kedves Thalia thulajok, igertem egy beszamolot:
Tegnap kicsereltek a valto es a motor kozott levo diot meg villat; a munkafolyamat minosegevel meg vagyok elegedve (jol dolgozott a szerelo). Az eredmeny is jo
(...egyelore).
Pozitiv dolog, hogy vegig ott lehettem es most mar tokeletesen ertem a dolgok mukodeset bent a "dobozban".
Megvilagosult elottem, hogy a nyikorgas bizony nem csak a diotol johet ... sot, ahogy V_Tibor es Alize kilogikaztak valoszinu nem is onnan jon.
Osszesen harom potencialis forrasa lehet a problemanak:
1. Dio-villa erintkezese (amit zsirozni szoktunk)
2. Villa-nyomocsapagy erintkezese
3. Nyomocsapagy-tengely erintkezese
Mindharom helyen elkel a zsir, DE mindharom helyrol hajlamos elcsuszni a zsir. Erre meg rajon, hogy ott bent a kuplungtarcsa anyagatol szall az a por ami a kerekeken is van a fekpofaktol es maris kesz a baj. Azt hiszem az a por a ragados feluleten egy
kituno csiszolo anyag ami jol koptatja ezeket a fem/muanyag erintkezeseket (mindharom erintkezesnel egyik oldal muanyag).
Nem tudom eldonteni biztosan, hogy honnan ered a zaj, meg a pedal mukodesenek szakadozodtsaga, de arra tippelek, hogy a 2.-tol
A kovetkeztetesem az, hogy itt konstrukcios hiba van, nincs megoldva ezeknek az alkatreszeknek a finom mozgasa hosszu tavon.
Termeszetesen, miutan minden szepen le lett takaritva valamit ujrazsirozva sokkal jobban mukodik a pedal, de mag vagyok gyozodve rola, hogy ez csak idoleges - 10.000km-t adok neki, hogy ujra elojojjon.
Megjegyeznem, hogy gyarilag mind a harom fent emlitett erintkezes meg volt zsirozva.
Akinel mar sulyos a gond (pl. vagy csikorgo kerekkel indulas vagy lefullad) csereltesse ki az egesz kuplung szetet (szet = kuplungtarcsa, nyomotarcsa, nyomocsapagy) valamint a diot es villat ... valami nagyon jo zsirral kenje be az illeszteseket es remenykedjen, hogy tobbet tart mint a gyari osszeszereles.