Hello lsr!
Jót tenni (az Isten szerinti helyeset cselekedni), és akár még 77-szer is megbocsátani az ellenünk fordulóknak, az ugyan az.
Megbocsatani az ellenunk forduloknak valoban jo cselekedet. Bar nemileg bonyolitja a kepletet, ha az illeto nem ker bocsanatot (nem banja meg, amit tett). De nem vitatomm, hogy meg kell bocsatanunk, akarhanyszor is. De megbocsatani, es a gonosznak gatat szabni 2 kulon dolog. Hogy szabsz gatat a gonoszsagnak? Ugy, ahogyan XY ert a szobol. Ha lehet, akkor szep szoval, ha nem, hat eloveszem a kreativitasomat (ne valami nagyon rosszat erts alatta). Valtozatlanul ugy latom, hogy 1. korben (mert a kerdes osszetett) - ha nincs mas mod, akkor - a pillanatnyi rossz fizetseg megengedheto, ha azt a jovobeli nagyobb jo erdekeben tesszuk. Ez nem a 'cel szentesiti az eszkozt' elve, mert akarmit en sem tennek meg. En ugy gondolom, ilyen helyzetekben (is) - amikor nem megy a meggyozes szep szoval - Isten bolcsesseget kell kernunk a megoldashoz.
Ha rajtad áll, hogy fizikai vétket (pl: lopás, gyilkosság, erőszak stb.) követ el valaki,
En nem osztom kette a vetkeket: fizikai es nem fizikai. Ha valaki tonkreteszi a masik johiret, az legalabb olyan bun, mintha megverte volna. Mi a kulonbseg? Tovabba Pal azt is mondta (es ez nem all szemben Mt 26,52-vel), hogy az allam kepviseloje nem ok nelkul visel fegyvert, hanem hogy megtorolja a gonoszt (ily modon is gatat szabva annak). Ezert ugy gondolom, hogy nem lehet Jezus szavaibol azt a kovetkeztetest levonni, hogy ha serelem er (fizikai v. nem fizikai), akkor csak alljunk es turjuk, barmi is legyen a vege. Ha tudatlansagbol is fakad, akkor is ra kell mutatni, hogy ez nem jol van igy. Termeszetesen nem azt mondom, hogy (feltetlen) behaviorista pszichologiat alkalmazzunk.
Olyan dologért megfedni valakit, amit ő nem is tart helytelennek, nem biblikus szolgálat, mert csak botránkozást szül.
Ha egy gyereknek nem mondod meg, hogy nem jo dolog elvenni a szomszedja uzsonnajat, akkor cselekszel jol? Ha az emberek maguktol rajonnek idovel arra, hogy egy dolog jo v. sem, akkor elfogadhato az ervelesed. De imho nem ez a helyzet. Es kulonben sem elfogadhato az a helyzet, hogy valaki pl. a VII. osztalyig elveszi a padtarsa uzsonnajat, mire rajon, hogy ez megsem jo. Valakinek jobbat mutatni, mint amit addig tudott, az mindenkeppen biblikus szolgalat. Persze, nem mindegy a hogyan, nyilvan szeretettel, az o erdeket szem elott tartva, stb.
az ítélkezés már nem a mi dolgunk.
Es nem is cselekszem...
ezzel nem azt mondom, hogy hagyd lopni a tolvajt, hanem azt hogy az Istenben bízók nem halnak éhen...
Mert nem engednek teret a gonosznak. Ezzel nem azt mondom, hogy immar Istent 'kivaltottuk', hanem azt, hogy aki Isten igazsagat cselekszi, az nem hal ehen... :-)
ActionMan