Másfél évig dolgoztam a Provinál képviselőként. Van egy kis rálátásom a dolgokra.
Teljesen igaz, hogy szinte mindenki kap hitelt, képviselőtől függ, hogy ad-e olyannak, akiről előre látható, hogy nem szándékozik visszafizetni. Van, aki még őt is jó ügyfélnek mondja, hiszen valódi felülvizsgálat nincs, a csoportvezető a képviselő nyilatkozata alapján engedélyezi a hitelt. Vannak képviselők, akik azért a 2000 Ft egyszeri jutalékért hajlandóak erre. Aki komolyan gondolja a munkáját, az nem.
Törlesztés hetente, a pénzfelvételt követő héttől kezdődik. Elég hosszú türelmi idő van, ha valaki nem törleszt, de persze néhány hét után elkezdik telefonon hivogatni, majd személyesen megkeresni. De ne gondolj itt kétajtós szekrényekre "fa testápolóval". Ilyesmire a cég nem vetemedik, de minden tartozási ügyet bírósági útra terel, ha máshogy nem megy. Általában ezt az ügyfelek nem szokták megvárni. A rossz hitelek aránya jobb, mint az átlag bankoknál, úgy 3-5 %