Márpedig a lapkaleosztás éppenhogy kliens oldalon történik - legalábbis elég sokáig biztosan ez történt. Ez volt az alapja annak a (némelyek által használt) csalásnak, hogy valaki a szerencsére játszott, s ha meglátta, hogy nem jó lapkát húzott, akkor abban a pillanatban modem kábel kihúz, disconnect, reconnect, s ha elég gyorsan csinálta, még egyszer sorsolt neki új lapkát a gép, vagyis nagyobb eséllyel húzott olyat, amilye akart.
Pár hónapja mindig van egy kis késleltetés a frissen húzott lapka megjelenítésében - azt nem tudom, hogy azért-e, mert most már a szerver sorsolja, vagy csak azért, mert most csak akkor jeleníti meg, ha a másik játékosnál futó applet azt visszaigazolta.
Forrást nem küldök sehová, nem szeretném, ha ilyesmi tőlem kiindulna - viszont csekélyke IT háttérrel elég könnyű a Java archívumokat visszafejteni (hint: jad).
Ami miatt én régebben belenéztem a forráskódba, az egészen pontosan az volt, hogy megállapítsam, vajon mennyire triviális úgy meghegeszteni, hogy játék közben is mutassa a review számokat. Bizonyos játékosokról úgy találtam ugyanis, hogy túl gyorsan számolnak. Nem lehetetlen, de nem is nyilvánvaló. Mint ahogy azt sem lehetetlen megcsinálni, hogy a játszma egy adott pillanatában lekérdezhesd, hogy most vajon a helyedben mit lépne a Robot (s ugye a Robot végjátékban pl ügyes, ha stratégiában gyökér is).
Az, hogy gyakran változik a kliens, nem probléma... verziókontroll + merge aligha túl nem tesz rajta.
Azt viszont nem tudom, hogy a Dave mennyire készült fel az ellen, hogy valaki crack-elt klienssel játsszon a szerveren. Ha aláírt applet-ek lennének... de nem azok, így viszont sztem semmi akadály nincs sajna.