88-as vonal.
Erről a vonalról - akkor - hála az akkori Közlekedési miniszternek ( ki régebbi ismerősöm, mintsem a politikában valaha feltűnt volna) egykezes és elsőkezes információim vannak.:
- Azt Ő maga is tudta, hogy értelmetlen dolog a felüljárókat megépiteni.
- Azt is tudta, hogy a 88-as kapcsán naaagy sajtónyilvánosságot kapó, "mezőcsáti vállalkozók testülete" ( valószinűleg nincs is ilyen bejegyezve) pont a jobb oldal kedvenc napilapjában támadta a jobboldali minisztert és általában a jobb oldali, de PESTI döntéshozókat, mint az elnyomott vidék hangja.
- A megye a mezőcsátiak melé állt, holott mind a megye, mind a mezőcsátiak, mind a pestiek tudták, ismétlem : TUDTÁK !!, hogy hazugságok jellenek meg a nép hangja szájából.........ott utazó tömegek, a válalkozók vasúton feladott száz meg ezer tonái.
- Belpolitikai oka volt annak, hogy a kormány nevében a szűkitet kormány, a gazdasági kabinet ( ilyen szintre jutott az ügy) úgy döntött, hogy a szavazat megtartó képesség fontosabb mint a ráköltött kb. 8-9milliárd forint.
- Legközelebb ha viszem az akkori első, mondom első embert akkor rákérdezek, de mivel abban a szűk körű tanácsban-kabinetben benn ülő kettő ember is hasonléképpen mesélte el, ezért hiszem, hogy igy volt.
- Jó lenne ismerni a kabinet ülés jkv-ét, ( nem készült akkoriban ilyen) mert a mesélők szerint elhangzottak az alábbiak is :
...............semi értelme de csináljuk meg..................
..............a tiktakozók hazudnak..............................
...............akik most árúfeladást igérnek, azonnal elfoedulnak a vasúttól, mihelyst megmarad.................
Emlékeztetném az urakat, hogy akkoriban a jobboldali sajtó heti többszáz tonás, naponta 5-10 vagon TEHER árú feladását hazudta, il. azt, hogy ha ezt a helyi vállalkozók ezentúl nem Mezőcsáton adhatják fel vasútra, hanem csak Hejőkeresztúron vagy Nyékládházán akkor tönkre mennek, csődbe junak, és a környékben azonnal elbocsátanak sok száz munkavállalót.
Az már OFF topic, hogy ebben az ügyben jobb oldali kontra jobb oldali vita folyt, ez inkább csak sznesiti a hazai belpolitika palettáját, mig a másik oldal vagy pasziv maradt, vagy másodközlőként átvette és bemutatta az ott folyó vita cikeit.
magány véleményem :
A 88-as esete nemmás mint Ipolytarnóc kető :
Amikor szóba került, a Bgyarmat-Ipolytarnóc vonal felszmolása, akkor zöld+vasútbarát+akárki szervezésében három különvönat ment megfelelő sajtó kisérettel, három vasárnapon át BUDAPESTRŐL, tiltakozni az Ipolytarnóciak helyett.
Addig járt a szóló Bz 10-20 fővel, akkor 3 ill. 4 kocsis Bz vitte, különvonatként a tiltakozókat, s azóta jár a szóló Bz 10-20 fővel.
Itt is ugyanez a helyzet.
Addig se volt számottevő forgalom arra , se személy se teher, most se lesz.
Ez utóbbival ebben a topicban ugyan vigyázni kell, mert it talán a heti négy vagon már számottevőnek minősül, és a naponta 6 vonatra felszálló 70 fő is komoly utasáramlás jelzőt vivott ki sokszor.
Vagy talán még mindig igy van ???????