En viszont nem ertem radio100jozsi nagybatyjat. Ha jelenleg vallalja, hogy egyszer atszall Fuzesabonyban, masodszor Nyekladhazan, akkor miert valtana az egesz uton autobuszra akkor, ha Nyekladhazarol vonat helyett busz vinne be Mezocsatra? Szerintem ez a tipikus "csak mondom" esete, a valosagban maskent tenne.
Bar az elkepzelheto, hogy azert gondolta igy, mert azt feltetelezte, hogy ha megszunik a vonat Mezocsatra, akkor az potolatlanul szunik meg, azaz Nyekladhazarol biztosan nem lesz vonatpotlo buszcsatlakozas Mezocsat fele. De gondolom ismeri a helyet, es tudja, hogy parszaz meterre a vasutallomastol megallnak Nyeken a csati buszok.
"a MÁVAUT busz, annak pont azért lenne értelme, mert a vasútállomásról indulna, vagy ott is megállna, nem úgy, mint a VOLÁN buszok."
Megteheti a Volan-uzemeltette vonatpotlo busz is, hogy a vasutallomasrol induljon, vagy erintse a vasutallomast IS. Zalaban a szombat esti vonatpotlok ezt meg is teszik, pl a buszallomasrol szombaton 22.40-kor Zalaber fele indulo (vonatpotlo celzatu) busz elobb 22.30-kor a vasutallomasrol indul.
"És cserébe a vonal másik végén (pl. Mezőcsáton) a faluban/városban tenne le, nem a vasútállomáson."
Na persze :) Alljon csak meg kint a feneben! :)))
Szerintem mind kozlekedes-gazdasagi, mind szocialis szempontbol az lenne szerencses, ha a vasutpotlo buszok integralodnanak a Volan halozatba. A "koncepcio" idejen is ez tortent. Ott volt egy 3 eves idoszak, amikor MAV dijszabassal kozlekedtek a buszok, ez alatt az utasok rajottek, hogy ez szebb is, jobb is, kozelebb is visz, kozelebb is hoz, orommel fizettek tobbet a buszert. :-)