Beatty_1 Creative Commons License 2004.09.15 0 0 620

"Mert mindenek élnek Ő néki."

 

S a nem létezőket (s így azokat is, akik azért nem léteznek, mert megholtak) úgy szólítja elő, mint meglévőket.

 

Istennek Nem probléma Teremteni, és Újjáteremteni. Nem probléma a semmiből valamit teremteni, nem probléma a holtat elevenné tenni, a romlottat megújítani, beteget meggyógyítani, ami ugyancsak teremtés, tehát nekünk csoda, felfoghatatlan, dehát ettől isteni.

 

És mivelhogy mindenek élnek Ő néki, ezért mondhatja azt, hogy Én vagyok Ábrahám, Izsák és Jákób Istene - mintha ők élnének. De most ők még nem élnek, hanem halottak, öntudatlanok, nincsenek. De Istennél, az Isten tudatában, emlékezetében ott vannak, és a feltámadáskor őket is: a most nem létezőket előszólítja, mint meglévőket.

 

És Istennek vannak Könyvei - fenn a Mennyben. Miattunk vezetik e könyveket.

 

A halhatatlanság pedig egyedül csak az Istené (az Atyáé), Aki viszont adta a Fiúnak (Krisztusnak) is (tehát ha van Atya, és van Fiú, logikus, hogy az Atya előbb van a Fiúnál, amihez igen gyorsan hozzá is teszem, hogy az Atya a Fiút az Ő útjának kezdetéül szerezte - Példabeszédek 8-ban van megírva), hogy élete legyen önmagában, így már Övé is a halhatatlanság, de mivel az Atya, a Fiú és a Szent Lélek lényegükben egyek, ezért fogalmazhatunk úgy, hogy Egyedül Istené a halhatatlanság.

Előzmény: satya (602)