Nah, végre végigolvastam az oldalaidat, csak először én letöltöm őket, elmentem, és csak utána olvasom el, ha időm van rá.
Nézzük sorban:
Zürichben hétköznap voltál? Csak mert a múltkor hétvégén lestük Hamsterral, hogy jön-e Cobratram, de nem jött.
Tram2000: ha jól tudom, még a napokban is gyártják őket, sőt Sanfte-kat, azaz befüggesztett alacsonypadlós részű csuklósokat is csinálnak.
Ja, meg jó volt Bern-t újra látni, az tetszett!
"Így kezdtek hozzá a bécsi kahlenbergi fogaskerekűhöz"
Ez még megvan?
Rigi:
"A második vonalat (ARB) 1875-ben nyitották meg ... csatlakozik a VRB vonala mellé, ahol külön pályán párhuzamosan haladnak. A két vasút között vágánykapcsolat nem épült ki, 1990-ig!"
Biztos nem jött ki a fogosztás, aztán újraszabták az egyik vonalat, mi? :-)))
Pilatus:
"A pálya emiatt speciális kialakítású, nem a fogasléc tetején, hanem az oldalán vannak a fogak, mindkét oldalon, és így két fogaskerékkel is tudnak kapaszkodni."
Na meg nem ugrik le a fogslécről a fogaskerék, így biztonságosabb is, pláne, hogy egy perem is van a fogaskerék alatt, amivel szintén a fogasléc alá kapaszkodik. Ehhh, ezt naggyon meg akarom már nézni, na majd jövőre.
"De a felső háromvágányos végállomás váltóinak működését nem tudtam megfigyelni. Talán lesüllyed az egész vágánymező, és átfordul?"
Lehet, hogy csak megfordul a hossztengelye mentén, és a platni másik felén ellentétes sín van, nem?
"Le Chaterald"
jav.: Chate
lard
Ejha, én is majdnem fölmentem két éve. Pont az első üzemnapon mentem, erre föl aszonták, a következő menet csak kb. két óra múlva lesz, talán, amikor az előző csoport visszajön. Nem menetrend szerint. És különben is, asszem 45 CHF volt a napidíj. Úgyhogy visszamentem Martignybe, és beköszöntem ide az Indexre egy Internet terminállal. :-)))
Aigle
Hejj, amikor Martigny felé mentem lefelé, akkor én is láttam a vonatból, hogy ott érdemes lett volna leszállni. Na mindegy, majd jövőre.
Na szóval tök jó oldalak, és pozitív, hogy jó sok link van benne további tudnivalókkal!