DJ. Bakter Creative Commons License 2004.09.12 0 0 4716

Kondoros vasútállomás elhelyezkedése legalább abból a szempontból jó, hogy közel van a "város"központhoz (10 perc gyalog, olyan 600-700 m lehet).

 

Viszont a lehetséges úticélok - Szarvas, Orosháza - esetében ez már nem mondható el ugyanez, a városközpont mindkét esetben kb 1-1,5 km  (Szarvason eleget voltam nyaralni... hát nem volt egy leányálom a gyaloglás a vasútállomásról, főleg nem a Körös-parti nyaralókhoz - cuccal).

 

És miután (SAJNOS) az emberek nem a vasútállomáson laknak és nem ott az úticéljuk sem, SAJNOS jobb nekik a busz, ami mindhárom város központján áthalad, és több helyen is megáll.

 

Én is nagyon szeretném látni, hogy mondjuk egy Bz+Btzx (sic!) összeállítású vonat pörög egész nap Szarvas-Orosháza között, csúcsban óránként, csúcson kívül pedig kétóránként. Ez már nem is egy rossz időbeli lefedettség. De lenne rajta utas?

 

Az utasok egy része úgyis busszal menne (aki olyan részére igyekszik a városnak, ahol messze van a vasútállomás, aki azt szokta meg, stb.)

Ha erre azt mondod, hogy "Szüntessük meg a párhuzamos buszt!", én azt mondom, hogy Szarvas-Békéscsaba között nincs vonat, nem lehet megszűntetni a buszt: a Kondoros-Szarvas viszonylaton utazók egy (nagy) része úgyis felszáll rá, még talán akkor is, ha mindenkiért külön InterPicit indítunk. (traficc után szabadon :-))

 

Jön a kérdés: két, párhuzamos infrastruktúrát tartunk fenn, mindkettőt az adófizetők pénzéből. Aki vonattal jár (bérlettel), az nem mehet busszal, aki busszal jár (bérlettel), az nem mehet vonattal. És külön-külön rosszabb az időbeli lefedettség, mint együtt. Az állam meg fizet. Jó ez így?

Előzmény: v_peti (4707)