Törölt nick Creative Commons License 2004.09.10 0 0 4689

Kedves sinbiciklis !

 

Sávjc más világ.

Nem EU tag, és itt nem részletezhető politikai okok miatt 150 éve gazdag.

Sok mindent megengedhet magának.

 

Nálunk.:

 

Nálunk lehet bármelyik, na jó, nem bármelyik de legtöbb vicinálisunkat ha nem is nagy nyereséggel, de csendes kicsi megélhetést biztositó "haszonnal" üzemeltetni.

 

De !

 

Először is vissza kell álitani a jogi eredeti poziciót.

Mint bizpnyára tudod, a most gondot okozó 3000 km többsége HÉV-nek épült, és életük első 30-60 évében azok is voltak.

 

1922-1936 között mentek csődbe de az akkoriak nem megszüntették hanem a MÁv nyakába varták.

A MÁV akkori vezetői ennek bizony nem örültek.

 

Szedett vedett gép park, leromlott pályák melyek már eredetileg és könnyitett kivitelben, HÉV szabvány szerint épültek.

 

A következő 70 évet most átugrom.

 

Vissza kell állitani a HÉV jogokat.

Persze NEM vonalanként mert akkor csak megismételjük a 80-90 évvel ezelőtti csődöket mégegyszer, hanem területi HÉV-ket kell szervezni..:. pléldául : Tiszántúli HÉV. Ehhez tartozna úgy 900-1000 km-nyi vicinális.

Közös járműpark, közös minden.

Mivel ez már a REGIONÁLIS szint, igy például az állami vállalat pl. MÁV nem kaphat állami támogatást mert az EU ellenes ill. piacellenes, ugyanakkor a regionális vasutat a regio támogathatja, fejlesztheti.

 

Ne gondold, hogy akkor valami bazi nagy nyereség lenne.

Akkor se.

Csak más forrásokból, könnyebben lenne finanszirozható a veszteség.

 

Sokat segitene, hogy a HÉVszabvány más mint a nagyvasúti és igy sok mindenre nem vagy nem annyit kellene költeni.

 

összegezve :

A 3000 km-ből jó 1500-200 HÉV-ként még sokáig üzemeltethető.

Ngyvasúként állandó fenyegetettségben él mind a 3000 km, és az igazság az, hogyha bármelyik oldal szerez legalább 60-65%-ot egy választáskor akkor a hatalomra kerülését követő első évben ezt a 3000 km-t megfelezi.

 

Ez nem szinezet kérdése, hanem racionalitásé, finanszirozásé.

Előzmény: Sinbiciklis (4688)