Kedves sinbiciklis !
Sávjc más világ.
Nem EU tag, és itt nem részletezhető politikai okok miatt 150 éve gazdag.
Sok mindent megengedhet magának.
Nálunk.:
Nálunk lehet bármelyik, na jó, nem bármelyik de legtöbb vicinálisunkat ha nem is nagy nyereséggel, de csendes kicsi megélhetést biztositó "haszonnal" üzemeltetni.
De !
Először is vissza kell álitani a jogi eredeti poziciót.
Mint bizpnyára tudod, a most gondot okozó 3000 km többsége HÉV-nek épült, és életük első 30-60 évében azok is voltak.
1922-1936 között mentek csődbe de az akkoriak nem megszüntették hanem a MÁv nyakába varták.
A MÁV akkori vezetői ennek bizony nem örültek.
Szedett vedett gép park, leromlott pályák melyek már eredetileg és könnyitett kivitelben, HÉV szabvány szerint épültek.
A következő 70 évet most átugrom.
Vissza kell állitani a HÉV jogokat.
Persze NEM vonalanként mert akkor csak megismételjük a 80-90 évvel ezelőtti csődöket mégegyszer, hanem területi HÉV-ket kell szervezni..:. pléldául : Tiszántúli HÉV. Ehhez tartozna úgy 900-1000 km-nyi vicinális.
Közös járműpark, közös minden.
Mivel ez már a REGIONÁLIS szint, igy például az állami vállalat pl. MÁV nem kaphat állami támogatást mert az EU ellenes ill. piacellenes, ugyanakkor a regionális vasutat a regio támogathatja, fejlesztheti.
Ne gondold, hogy akkor valami bazi nagy nyereség lenne.
Akkor se.
Csak más forrásokból, könnyebben lenne finanszirozható a veszteség.
Sokat segitene, hogy a HÉVszabvány más mint a nagyvasúti és igy sok mindenre nem vagy nem annyit kellene költeni.
összegezve :
A 3000 km-ből jó 1500-200 HÉV-ként még sokáig üzemeltethető.
Ngyvasúként állandó fenyegetettségben él mind a 3000 km, és az igazság az, hogyha bármelyik oldal szerez legalább 60-65%-ot egy választáskor akkor a hatalomra kerülését követő első évben ezt a 3000 km-t megfelezi.
Ez nem szinezet kérdése, hanem racionalitásé, finanszirozásé.