looksharp Creative Commons License 2004.09.10 0 0 4680

A Kazincbarcika-Rudabánya vonal nem sokat zavar az ózdi vonalon, az a pár átszálló fel sem tűnik... Nyáron jártam arra. 47-es Dacia egy Bhv-val ment 13-15 utassal, mindenhol van forgalmi dolgozó a sorompók miatt, egy szolgálat alatt 5 fő, nem tudom pontosan, az üzemidőt figyelembe véve 15 fő forgalmi dolgozó lehet a vonalon, valami kevés áruforgalom van (Rudabányáról érkezésünkkor egy M62-es két fával rakott Eas-sal indult Kazincbarcika fele), de nem egetverő. Ezen a nyúlfarknyi vonalon iszonyatosan magas az önköltség a bevételhez képest. Amíg a drávafoki rakodást tavaly januárban be nem tiltották, rendeleti módon, a Sellye-Középrigóc maga volt az aranybánya a 4 pár Bz-vel, 0 fő forgalmi dolgozóval.

 

De a körösnagyharsányi vonal is istenes hozzá képest, mondjuk az 1999-es hiszti, amikor kivették a reggeli első vonatot, és a lakosság, a polgármesterek és az országgyűlési képviselők kérésére, könyörgésére sem adták vissza egészen tavaly decemberig, nem tett jót a vonalnak. Körösújfaluból Vésztőre csak vonat volt, a buszközlekedés ezután indult be, azóta a pénteki és a vasárnapi napok kivételével csak pár fő lézeng a vonatokon. Egy-egy hétvégén viszont jól keresnek itt a jv-k, vasárnap 60-70 ezret is összeírnak 3-4 vonaton.

 

Előzmény: ZE (4671)