Még mindig nem eléggé vilgos, hogy melyik országban szeretnél vilamositott szárnyvonalon, vagy dizel vagy villamos motorkocsis üzemet vagy fenntartani vagy elinditani.
Magyarországon 2007-ig a magán vasutak személyszállitással a szem.száll. piac nyugalmának és biztonságának biztositása miatt, nem foglalkozhatnak.
Gondolom utánna sem lesz valami nagy tolongás.
- Ha csak "elvileg" érdekel a dolog, akkor 2007-ig be kell szerezned a vasúti fuvarozói licenszet, ami sok-sok engedély és tanúsitvány gyűjtőneve.
- Ha ez megvan, előbb piacot szerezz és csak utánna járművet %
Tanulj a kamionosok hasonló 1992-97 közötti buktáiból, akiknek előbb volt járművük mint ara munka.
- Ha a piac megvan akkor egy jó üzleti terv kell.
- Ha majd ez is meglesz akkor mehetsz pénzért bankokhoz, befektető csoportokhoz.
Pénz van dögivel.
- Ha megvan a pénzed, mehetsz engedélyekért.
- ha megvannak az engedélyeid akkor köthetsz szerződést önkormányzatal, vagy régióval (ha addigra már lesz ??) vagy az állammal.
- Ha ez is megvan, akkor veszel járműveket + személyzeteket.
- Ha ez is megvan veszel egy vállalatirányitó rendszert + kb. 10 fő univezálist, hunánpolitikust, anyaggazdát, műszaki főnököt, stb.
- Ha már ez is megvan akkor csak forgalmi terv kell.
- Ha már ez is megvan kérsz pályahasználati slott időket a pályakapacitás elosztó állami hatóságtól.
- Ha ez is megvan , mehgirdeted.
- Ha ez is megvan akkor összecsődited az újságirókat + a vasútmániásokat, süttetsz ökrök, + lepényevés + zsákbafutás + nők + kártya + kaszinó + lóverseny..........