DJ. Bakter Creative Commons License 2004.09.09 0 0 4652

radio100jozsi,

 

Igazad van, tényleg a hátrányok közé sorolható a egy-az-egyben jegyváltás lehetőségének elvesztése. Látszólag egy adminisztratív intézkedésről lenne szó, ha pl. a buszon is lehetne vonatjegyet venni, de tudom, hogy ez jelenleg kivitelezhetetlen (bevétel elosztása, informatikai háttér, nincs elég váltópénz a sofőrnél, stb.) Talán a vonattal továbbutazóknak (átszállóknak) kiadott "km" szerű jegy lehetne(?) a megoldás, és így a továbbutazók a vonaton vehetnének - pótdíj nélkül - jegyet.

 

Ide tartozik még, hogy az olyan települések lakosai, akik jelenleg sem ellátottak vonattal, eddig is "szívtak". És ők is elég sokan vannak...

 

Ha fejlett országban lennénk, akkor azt írnám, hogy "nehogy már a csík tolja a repülőt", ti. hogy azért ne lehessen egy vonatot megszűntetni, mert rosszabb lesz a jegyváltási lehetőség, de NEM írom, mert tudom, hogy szervezési szempontból ez az ország mindenkinél rosszabb a világon. :-((((

 

Egyébként még az is a vonat mellett szólna, hogy hétvégén (főleg vasárnap) a VOLÁN elég sok kívánni valót hagy maga után, olyan ritkán jár (vagy egyáltalán nem). Ezzel szemben e napokon a vonatok azért csak-csak járnak, még az utóbbi évek szombat du-vasárnap de-i megszűntetései ellenére is.

 

Persze nem mondom, hogy nem lehet hétvégén is több buszt indítani, ha az olcsóbb (meg valaki kifizeti).

 

A jegyárakról annyit, hogy IC pótjeggyel majdnem mindenhova drágább vonattal menni, és valljuk be, elég sokat tett a MÁV arról, hogy ne nagyon legyen más normális lehetőség. Ha pedig csak a mellékvonalat váltjuk ki,  a fővonalon ugyanúgy marad a vonattal utazás lehetősége, az pedig - ha átlagosan 50 km ráhordást számítunk, +60 ft/út.

Előzmény: radio100jozsi (4650)