diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9853

Szia!

 

Nyugi, szerelni én sem tudok :)) Illetve a dologhoz sem értek :) (Ugye ez most megvigasztalt? :D)

 

A lényegre térve:

- a váltóméret az a gumiméret, ami az eredeti gumi átmérőjét és/vagy szélességét megváltoztatva a km. óra nem fog csalni, stb. Elvileg egy drasztikus méretváltoztatás terheli a futóművet és esetleg további átalakítást igényel, ha pl. belelóg a karosszériába. 

- a váltóméret előnyei:

--- stabilabb a kocsi

--- a kezelhetősége javul a gumi minőségétől függően

--- szvsz jobban néz ki :)

- a váltóméret hátrányai:

--- elvileg nő a fogyasztás, de tekintettel arra, hogy ez nem jelentős növelés, nem fogja befolyásolni különösebben

 

- A 185/60 R14-es méret szélesebb gumikat jelent, gyárilag az 1.6-os Thaliakra kerül ez a gumiméret.

- Téli gumira jobb a gyári méret. A téli gumiból mindig a vékonyabb a jobb, de ezért véletlenül sem kell felrakni a 175-ös helyett egy 165-ös szélességűt :)

(Semperit Wintergrippel vidáman elpöfékelt mindenhol az autó)

- A felniből elég a gyári, ezt csak akkor kell cserélni, ha az átmérő változik (14" helyett 15") vagy ha a szélesség megkívánja (ez kb. 235-ös gumit jelent, de ezzel röhejesen nézne ki az autó, ráadásul kilóg a karosszériából, szóval ez a verzió nem életszerű :)))

 

Remélem tudtam segíteni, ha van kérdés, akkor e-mail, szívesen segítek, vagy tudom ajánlani a Gumikérdés, felnikérdés topicot, árajánlatot lehet kérni, tanácsot, ill. lehet kérdezni mindenfélét :)

 

Magánvélemény a szélesebb gumiról és a magasabb fogyasztásról: ha végiggondolom, hogy a régi gumival az M3-ason a kanyarban vissza kellett vennem 120-ra és utána rögtön jött az emelkedő és most vígan, gázelvétel nélkül esőben biztonságosan lehet menni, akkor szerintem így a fogyasztás eleve kedvezőbb, mert nem kell erőltetve gyorsítani az emelkedőn. Vagy rosszul gondolom? :)

Előzmény: srf (9852)