Macimedve Creative Commons License 2004.08.23 0 0 8888
"Egy pályán vagyunk, ne harapj!"

Nem volt szándékomban harapni. De egy medve dörmögés nélkül:-)))) A darázsfészken azt értettem, hogy itt a fórumon a digitális fanok vérre menő vitákat folytattak arról, hogy a másolt cédé ugyanolyn mint az eredeti, meg az írási sebesség nem számít stb..... Aztán elhalt ez a dolog, úgy tűnik, egyre többen hallják a különbséget.

"Bár azért én ammondó vagyok, hogy a grebbelés, ha precizen végzik, nem hoz roszabb eredményt, mint a jáccók olyan-amilyen hardveres hibajavitása."

Csak sajnos a grebelésben már benne van a játszók hibajavítása, ha cd-ről grebbelsz. Ha valami analóg forrásból, akkor pedig a A/D átalakító hagyja ott a foga helyét...... Nagyon sokat kínlódtunk mindenféle hangkártyákkal, és sajnos még a legjobbak is csapnivaló minőséget produkálnak. Léteznek spéci külső A/D átalakítók, ezek már félprofi cuccok, velük talán lehet elfogadható minőséget csinálni. De ez a próba még most jön.

"Soundforgét kérem nem fikázni, a régebbi 4-es és 4.5-ös cd-architect pluginja pl a létező legjobb aóudiócédé szerkesztő és karcoló progija volt.
Az ezzel irt cédéknél sosem volt észlelhető a többi cd-író progival irt audiókra jellemző : pattog a szám végén és egyébb sirámok... Mert ugye eleve frame helyesen vágta meg az anyagot. No mind1."

Nem állt szándékomban fikázni, jó progi az, a maga nemében talán a legjobb, de én minden ilyen digitális trükköt igyekszem mellőzni. Az SF-nek is csak az "elejét" szoktam használni, mikor analóg felvételekből próbálok CD-t írni. Az író részét már nem, az nem túl stabil. Zenei cd írásához meg erre való progit kell használni, nem azt, ami éppen van. És meg kell tanulni, hogy mit jelent az index0 és az index1, a szektorméret, a digitális és analóg csend meg a többi finomság. Ja: oda is kell figyelni ezekre. Akkor nem pattog.

"Amúgy izlések, és pofonok...
Dinamika: az elméletileg rendelkezésre álló 90 dB-ből ugyan miért kell egy átlagban 40 dB-re komrimált szarságot produkálni, főleg úgy, hogy az esetek zömében
a 4-8 kHz feletti spektrum zöme is veri a 0 dB-t?"

Egyszerü: az átlaghallgató minihifijén és az autórádióján így hallgatható a legkényelmesebben..... Így szól "hangosabban" szám közben nem kell tekernie a hangerőszabályozót.

"Ez azután a szokásos feltekerem a basst, meg a treblét beállitás mellett eleve garantálja a toz hangzást....brrrr! (viszont "jó dögös")"

Ez símán ízléshiba. A hallgatók többsége soha nem hallott élő zenét. A dizsiben meg így szól. Ezt a hangképet várja mindenhol.... A legtöbb könnyüzenei felvételen 100 Hz-en van egy hatalmas púp, ezelatt meg szinte semmi. Meg 10 kHz-en is púp. Már gyárilag erre állnak rá.

"Nézegettem pár népdal felvételt, érdekes: a csúcs az egész lemezen -6 db volt."

Hogyan nézted meg? Hány ms-os csúcsokat vettél bele a mérésbe?

"Hát hangosság érzete nem is volt az ember fiának, viszont egész tisztességesen szólalt meg.
(mindenféle zajkeverés nélkül!) Azt egyébként is a magam részéről "guminőnek" tartom. Senkinek sem sikerült még sima audió cédén produkálni egy jó Bolero-t."

Nem hangosságérzet nincs, hanem halk:-))) Nem baj. Ezért van az erősítő...... Sajnos egyre inkább az a véleményem, hogy a cd nem az a médium, amire az ember vágyik....... Nemrég egy erősítőteszt során EAR-ral hallgattunk lemezeket, bakelitet, majd ugyanzt CD-ről. Egy igen jó, nagy felbontású láncon. (CD és LP is bőven átlag feletti) Mikor az LP után feltettük ugyanazt CD-n, (eredeti CD-k voltak nem írott) mindjárt beszélgetni kezdtünk, egyikünknek sem volt kedve zenét hallgatni....


"a 24bites 96kHz-s technológia már alkalmasabb a feladatra."
Nem bízok ebben sem. Amit eddig hallottam, az a CD szintjét sem ütötte meg. Persze ennek a technikának még időre van szüksége, hogy kifuthassa magát.
Előzmény: spacc (8883)