Macimedve!
Az analog-waw konverzio biza vesztességes eljárás ha a jelenlegi házi eszközöket tekintjük. Egy jobb minőségü AD konverter ma még megközeliti, vagy meghaladja egy normál házi konfiguráció árát. (lásd: PIXEL - Terratec hangkártyák és digitalizáló eszközök, pedig ezek még csak nem is nevezhetők professzionális ezközöknek.
A digitális forrás másolása viszont vesztesség mentes, ha az ember azt jól csinálja.
Sajna a mai masteringben elterjedt gyakorlat az abszolut igénytelenségre utal:
Egy begrebbelt cd anyagának burkológörbéjére nézve - ami tisztelet a kivételnek - általában limes=egyenes.... sokat elárul.
A zenei jelcsúcsok általában túllépik a 0 dB szintet, ezt ugye nem kell magyarázni, a digitális formában mit jelent. A gyári cédéken annyi a limitált, felül négyszögre vágott csúcs, mint nyáréjszakán az égbolton láthat csillag.
Ha ezt ilyen formában kiirod, még több torzítást viszel az anyagba.
És ez a probléma egyik része. A másik a felvétel során alkalmazott komprimálások csoportja. Had ne ragozzam. szörnyű, miket követnek el a hangosság érzet fokozására.
Az első probláéma némileg javítható ( egy jobb hangszerkesztő progival: szint 3 dB-vel való csökkentése, és a tulvezérelt részek helyreállítása) Nem a lgtökéletesebb, de pl a SoundForge egész szépen megcsinálja.
A másik probléma a különböző sávokban végzett komprimálások: na ezzel tököljön az, akinek két annyja van.
Egy tény. akár analóg forrásból is jelenleg messze jobb minőséget tudok produkálni
mint a jelenleg kapható könnyűzenei cédéken lévő anyag zöme.
Persze szarból és szalonnából nem igen lehet aranyat csinálni.