spacc Creative Commons License 2004.08.19 0 0 8879

Macimedve!

 

Az analog-waw konverzio  biza vesztességes eljárás ha a jelenlegi házi eszközöket tekintjük. Egy jobb minőségü AD konverter ma még megközeliti, vagy meghaladja egy normál házi konfiguráció árát.  (lásd: PIXEL - Terratec hangkártyák és digitalizáló eszközök, pedig ezek még csak nem is nevezhetők professzionális ezközöknek.

 

A digitális forrás másolása viszont vesztesség mentes, ha az ember azt jól csinálja.

Sajna a mai masteringben elterjedt gyakorlat az abszolut igénytelenségre utal:

Egy begrebbelt cd anyagának burkológörbéjére nézve - ami tisztelet a kivételnek - általában limes=egyenes....   sokat elárul.

A zenei jelcsúcsok általában túllépik a 0 dB szintet, ezt ugye nem kell magyarázni, a digitális formában mit jelent. A gyári cédéken annyi a limitált, felül négyszögre vágott csúcs, mint nyáréjszakán az égbolton láthat csillag.

 

Ha ezt ilyen formában kiirod, még több torzítást viszel az anyagba.

És ez a probléma egyik része. A másik a felvétel során alkalmazott komprimálások csoportja. Had ne ragozzam. szörnyű, miket követnek el a hangosság érzet fokozására.

 

Az első probláéma némileg javítható ( egy jobb hangszerkesztő progival: szint 3 dB-vel való csökkentése, és a tulvezérelt részek helyreállítása) Nem a lgtökéletesebb, de pl a SoundForge egész szépen megcsinálja.

 

A másik probléma a különböző sávokban végzett komprimálások: na ezzel tököljön az, akinek két annyja van.

 

Egy tény. akár analóg forrásból is jelenleg messze jobb minőséget tudok produkálni

mint a jelenleg kapható könnyűzenei cédéken lévő anyag zöme.

 

Persze szarból és szalonnából nem igen lehet aranyat csinálni.

 

 

 

 

Előzmény: Macimedve (8876)