Sziasztok!
Most van egy kis időm, de így is szerintem több részletben írom majd le az élményeinket.
27-én megérkezésünk után már a reptéren elkezdődött a cirkusz az elhelyezések miatt. Mi azok kevesek közé tartoztunk, akik oda kerültek amit a szerződésben VÁLLALT az iroda (ezt azért hangsúlyozom, mert véleményem szerint kötelességük lenne még itthon megemlíteniük, hogy mi az ami kint máshogyan történhet, mint ahogy azt mosolyogva, a pénz befizetése előtt kizártnak tart!), de csak azért, mert minket, 11 embert egy szerződéssel nem tudott volna szétszórni. Tehát nem azért, mert jót akart nekünk, hanem, mert egész egyszerűen a saját adminisztrációját nem tudta volna kibogozni, szóval a saját érdekeiről volt szó, nem pedig az utas érdekeiről!Avval együtt, hogy itt még nekünk elhelyezési gondunk nem volt, megdöbbentő volt azt hallani a Robi szájából, hogy aki nem hajlandó oda menni, ahová ők mondják, az kint alszik a reptéren, azt kész! Mondta ezt egy olyan társaságnak, ahol egy 1 éves! kisgyerek is volt. Ekkor egy srác mondta neki (szerintem teljesen jogosan, és a lényegre tapintva), hogy:"Csak azért mersz így beszélni velem, mert itt vagyunk, Pesten nem mernél velem így beszélni!"
A buszos cirkusz azért volt, mert a söfőrök idő közben egymás között valószínűleg úticélt cserélgettek és így ahhoz képest amit bent a reptéren mondtak, hogy hányas buszra szálljál, az kint már máshogyan volt, így ezzel az órás tököléssel még kevesebb esélye volt annak, hogy kaját kapjál a szállodában.
Elindultunk, megérkeztünk Abou Nawas Djerba szállodába. Vesszük fel a szobakulcsokat, erre a recepciós kezdi nekünk mutogatni egy papírkártyán, hogy hogyan működik a félpanziós ellátás, miközben mi Pesten 11 főre kifizettük az all inclusive-ot! Mondjuk, mutogatjuk (szerencsére, akinek a nevén volt az utazás magával hozta a Pesten kötött szerződést), nem ez így nem jó, mi all inclusive vagyunk. Erre mutatja a saját papírját, amiről kiderült, hogy amit ő kötött a Karthago-val, az félpanzióról szól, ő jogi viszonyban az irodával van, semmit nem tud kezdeni a mi magyar nyelven, Pesten kötött szerződésünkkel.Egyből hívtuk az idegenvezetőt, Robit (mer' ugye eljönni senki nem jött velünk, minek is hiszen ez lenne a dolga?), aki azt mondta, hogy majd másnap megpróbálnak tenni valamit, addig ez van.
Ott álltunk 5 gyerekkel kaja, víz nélkül késő este. Vacsorát már nem kaptunk, a bárban csak olyan italokat kaphattunk, amit a fizetősöknek adnak (az már külön szerencse, hogy a két pincérrel annyira összebarátkoztunk, hogy a harmadik negyedik körnél már kaptunk mindent és még sajtot és olívabogyót is hoztak nekünk), ennek csak azért van jelentősége, mert utolsó este a számláink rendezésekor azért kellett kb. 70 dínárt kifizetnünk, mert első este mi olyan dolgokat fogyasztottunk, ami nem tartozik az all inclusive-ba. Ugyanis all inclusive csak csapolt sört kaphatsz, az üveges csak a fizetősnek jár és fordítva. Addig viszont amíg nincsen karszalagod, a pincér elméletileg puszira nem adhat neked csapoltat, mert abból neki lehet baja.
Másnap reggel felhívtuk Györgyit, mert ő volt az ügyeletes idegenvezető. Mondta is, hogy csak azért ugrik be a szállodába, hogy kiírja, hogy nem jön?! Jó, persze beteg mindenki lehet, ezt még meg is értem, de könyörgöm ennyi ember, ennyi szállodával két emberre van bízva, akiből ha az egyik kidől, a másik meg 200 km-re van, megáll az élet Djerbán a magyaroknak? Más nemzetek idegenvezetői folyton ott sertepertéltek az utasok körül. Elmentek velük a programokra, hogy szerencsétlen turista értsen is valamit a műsorból. Ennyi pénz befizetése után ne arra alapozzon, hogy majd te a nyelvtudásoddal megoldod az életedet, mert helyismerete neki kéne, hogy legyen, ha pedig te oldasz meg mindent magadnak, akkor tulajdonképpen, miért is fizettél az utazási irodának x százalékot jutalékként az út árából?
Kb. reggel 8- kor telefonáltunk neki, mondta beszél a pesti utazási irodával, de meggyorsítaná a folyamatot, ha mi is odaszólnánk.Jó, felhívtuk őket, elmondtuk a gondunkat. Kérdezem a pesti "naccságos" asszonytól, hogy mi után elmondtam a helyzetet, mennyi időn belül faxolnak a szállodának, hogy mekapjuk azt a rohadt szalagot, erre "aszongya": "Ha úgy igaz, ahogy ön mondja, akkor pár percen belül."
Hát elöntötte a szar az agyamat rendesen. Ez azt hiszi, hogy megérkezésem utáni reggel, Tunéziából az az elmebeteg ötletem támadt, hogy a SAJÁT költségemre felhívom az irodát, kedélyesen elbeszélgetek vele, és reményeim szerint orvul kicsikarok tőlük egy all inclusive ellátást, reménykedve benne, hogy ők akkora állatok, hogy nem szúrják ki, hogy én mondjuk csak fél panzióra fizettem be, és így jól teleeszem magam ingyen kuszkusszal, meg odaégetett pizzával, félig sült krumplival, és saját mozgási energiával rendelkező húsokkal!?
No, mindegy, fax idővel megjött, karszalag felcsatolva. De csak a felnőtteknek, gyerekeknek nem kell?! Hm? Láttunk apró pici gyereket is karszalaggal, hiába állítják, hogy 12 év alatt nem kell szalag! Ráadásul, ha olyan hangulata volt a Hasszánoknak, nem szolgálták ki a gyereket egyedül, karszalag nélkül, csak ha odamentél vele. Meggyőződésem, hogy ez a szálloda, vagy az alkalmazottak külön boltja, hiszen így marad neki, már kifizetett all inclusive szalag, amit csendben felajánlhat egy ottani fizetős vendégnek pénzért, ami már az ő zsebébe megy tisztán, a vendég meg mondjuk negyedáron hozzájut egy all inclusive ellátáshoz.
Na, a többit majd folyt. köv. nemsokára.