Lsr!
Most megnézem, te becsületesen vitázol-e a feltámadással kapcsolatban, és ha igen, ha belátod, rossz következtetéseid vannak, engem (és Pált, meg Jézust) félreértetted, akkor vitázok veled tovább, ha nem, nem tartalak becsületes embernek hitbeli dolgokban.
1.)Én írtam, Pál két levelében is említette, hogy szentek (efézusiak és kolossébeliek) Krisztussal együtt támadtak fel, ezt te ne tagadd. Ez nem az első, és nem is az utána levő feltámadás.
Elismered, hogy vannak, akik Krisztussal együtt feltámadtak, és felültettettek Vele együtt a mennybe, és nem halottak? I/N
1.a) Elismered, hogy te rossz következtetéseket vontál le a feltámadásról, mert példáimra általában nem állnak az apostol feltámadáról való tanításai? I/N
2.) Krisztus élőknek mondta Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, mégpedig a feltámadással kapcsolatban.
Krisztus emellett élőként említette példázatában Ábrahámot, és tudjuk, az Ő beszéde el nem múlik (azaz nem feleslegesen beszélt)
Tehát elismered, hogy ha Isten Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákób Istene, és ezek élők, akkor Ábrahám, Izsák és Jákób él, halála után? I/N
2.a) Elismered, hogy, ha Ábrahám, Izsák és Jákób meghalt, mégis él, akkor nem alszik, nem kell ezt megmagyarázni (Jézus sem magyarázta), hanem él, és ezért érvelt velük Jézus a halottak feltámadásról? Elismered, vagy nem? I/N
3.) Az Írás fel nem bontható, de elmúlhat, és egy része el is múlt, ha beteljesült (lásd Jézus hozott újat, és titkokat is közölt az egyházzal, ahogy az új szövetség sem mond ellent a réginek, hanem a régi helyett hozott újat több dologban. Jézus beszéde nem múlik el, Salamon nem a teljességre szólt, hanem olyasmire, ami beteljesült, korlátozott (időben és ismeretben). Jézus többet, mást hozott, mint Mózes (lásd szeressétek ellenségeiteket pl.) és többet, mást hozot, mint Salamon. Jézus tudhatott arról, amiről Salamon nem. Pál, aki messze több kijelentést vett, tudhatott arról, amiről Salamon nem.
Tagadod, hogy ami beteljesült, idejét múlta, el lehet törölve? Elismered, hogy van az Írásból ilyan rész, ami ránk nem érvenyes, és van olyan rész, ami már elmúlt? I/N
(Ilyen a tételes törvény is, miután betelt, Jézus eltörölte, bizony)
3.a) Ha 3.-at tagadod, elismered-e, hogy Isten olykor hozott újat, ami eltörölte a régebbit, mást, újat, a régitől különbözőt jelentett? I/N
4.) Elismered-e, hogy Salamon (vagy akár Mózes) nem mondhat ellen Jézusnak (vagy akár Pálnak), azaz Salamon (vagy akár Mózes) ha bármiben mást mond, ellent mond Jézusnak, vagy apostolainak, ott Jézusnak, és apostolainak érvényes a rendelése-tanítása?
4.a) Általában is elismered-e, hogy a próféták általában is korlátozottat, korántsem általános érvényűt mondtak, ezért újat, jobbat adhat Isten az övéinek? I/N
4.a.1) Egyáltalán, elismered-e, hogy Isten olykor újat ad? I/N
5.) Tagadod, hogy Mózes meghalt, és mégis élt, és többen látták, Krisztussal beszélt halála után? I/N
6.) Fenntartod azt az állításodat, hogy mindenki alszik halála után, nem cselekszik, nem érez, nem akar? I/N
6.a) Ha 6.)-ot tagadod, így van ez a Bibliában? I/N
7. Tagadod, hogy sokan testben feltámadtak, és megjelentek sokaknak, éspedig Krisztus mennybemenetele előtt? I/N
Most időm elfogyott, várom válaszodat, egyértelmű igeneket, vagy nemeket. És úgy tekintem, ha nem mondasz rájuk igent, vagy nemet, amit ezeken felül mondasz ezek helyett, az Sátántól lesz az én szememben, és te meg nem becsületes.
CSerfa