CSerfa Creative Commons License 2004.08.05 0 0 105

Kedves lsr!

 

Jézus úgy beszélt Ábrahámról, Izsákról és Jákóbról, mint akik élnek. Őt meg is értették, el is hallgattak, akik addig azt gondolták, a halál után senki nem él.

 

Salamon kevébé tudta a holtak dolgát, és Isten dolgát, mint Pál. Össze sem lehet hasonlítani. Még a mennyek királyságának egy kicsinye is nagyobb Salamonnál (Jézus tanítása), Salamon Krisztusig sem jutott el (Pál tanítása), nem hogy a holtak feltámadásáig, vagy a halál utáni léthez. Te csak ne állítsd, hogy Pál, ki a Biblia legtöbb kijelentését kapta, Salamonnal szemben téved. Sőt! Salamon tévedését tudjuk, báványtemplomot és bálványpapságot emelt élete végén, hagyott maga után, nem volt sok bizodalma a halál után, az egyszer biztos. Ahogy az is, Salamon nekünk nem példa, Pál ellenben igen.

Pál írta, sokan feltámadtak, és fel is ültettettek a mennybe Krisztussal együtt, pl. az efézusiak, vagy a kolossébeliek között is voltak ilyenek (kiknek írta leveleit). Ezek pedig lehetetlen, hogy megint feltámadjanak, azaz haláluk után megint felébredjenek, roppant fura lenne, ha valaki ilyen ingajárat holt és élő között. legfeljebb a testük.

 

Azt meg ne mondd, hogy nincs ergo a Bibliában. Csak maga az ergo szó 233 esetben fordul elő. De ott is előfordul, ahova írtam, te csak ne állítsd, hogy nincs, mert van:

Mc 12.27 non est Deus mortuorum sed vivorum vos ergo multum erratis

Márk. 12.27 Az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene. Ti tehát igen tévelyegtek

 

Fordítom hétköznapi nyelvre: tehát, annakokáért, azért, lássátok, stb. A jézusi érvelés, Isten nem a holtak Istene, akik Istene, azok élnek. Ha élnek, akkor van élet a halál után. Jézus sokszor érvelt így, de már meg ne haragudj, ha valaki így érvel, ilyen egyszerűen te miért mondod, hogy nincs következtetés? Az is krisztusi következtetés, hogy IStentől születhet ember, sőt, ez az ember isten. És ha Krisztus Mester, akkor tanítványai ugyanígy következtethetnek, ha nem kiforgatják, hanem alkalmazzák az igazságot. Hanem új tételeket, kodolgozott "tanításokat", meg egész tanokat nem kéne kidolgozni, elég nekünk, amiről Krisztus beszélt, meg apostolai, és mellé a kenet, mely a tanítványokban van, és mindenre megtanítja őket.

 

Kedves lsr!

Bevallom, arrogánsan írtam, és becsüllek, hogy nem sértődtél meg, hanem emberségesen válaszoltál. Kérlek, bocsásd meg nekem arroganciámat, alighanem rendesebb ember vagy, mint gondoltam.

De én meglehetősen nem kedvelem a sok begyepesedett felekezeti tant, mert én nagyon sok szépet és összhangot találtam, amiben dohogok, tán nem is gondolod, mi minden engem támaszt alá. És nehéz megértenem, hogy embereknek nem kell, hanem mindenféle könyvek, meg begyakorolt, megkövesedett tanítások után mennek. Biztos vagyok benne, bárkik aki egyszerűen gondolkodik, és Istent szereti, annyira, hogy szorgalmasan keresi, megkapja azt, amit én, és sok ismerősöm, és kérkedés nélkül mondhatom, a legtöbb teológus, meg híres-neves tanítónál többre jut, na nem az okoskodásban, de Isten megismerésében.

Nem azért dohogok, hogy bántsak, hanem nehezen fogadom el, miért nem jóü, amit én találtam.

Mindenesetre kérlek, bocsásd meg nekem arroganciámat, és ha terhedre vagyok, vagy leszek, ints, és visszavonulok.

Amúgy sem nagy kedvem van idejárni, mert többen itt tőlem semmiképpen nem fiogadnak el dolgokat, te viszont emberséggel szóltál velem...

 

CSerfa

 

Előzmény: lsr (104)