A helyzet az, hogy elég gáz az, amit leírtatok a Kalosról (rángatás, párásodás, check-lámpa..stb.stb.) hadd ne soroljam. Egy új autónál ilyeneknek nem szabad történnie. Sajnos a Daewoot is bedarálta a kényszer, lsd. GM. Ma már a Nissan is csak Reanult:( Azt hiszem az Opel-motorok nincsenek a helyzet magaslatán. Nem mondom, hogy a Kalos egy rossz autó, de ennyi nyűgöt, ami itt összeírtatok...Lassan olyan lesz mint egy Peugeot, azokkal szokott ennyi gáz lenni. Viszont egy biztos, kategóriájának legszebbje. Tudjátok ahhoz képest, hogy egy 5 éves Matizom van, aminek semmi baja nem volt soha (65.000km), és nem volt kímélve: hegyi terepen lakunk, poros helyen, cementet, követ..etc. hordtunk vele és tessék. Szóval az az igazság, hogy ez még egy eredeti dél-koreai autó, ami meggyőzőtt abbéli hitemben - és ebben megerősítenek a statisztikák is -, hogy ahová az európaiak beteszik a lábukat, ott a színvonal egy kicsit zuhanni kezd. (Nem véletlenül a Toyota az első az összes megbízhatósági statisztikában.) Az első szériás Matizokat nagyon jól összerakták, megy mint a golyó, megjártuk vele Németországot 130-140-es tempóval, meg se kottyant neki, és mondom ilyen gondjaim, amiket itt írtatok soha nem voltak vele. Sajnálom a Daewoot a kényszerházasság miatt, mert az lehet hogy a csődtől megmenekültek, de a későbbiekben nem biztos hogy jól jönnek ki ebből.
Itt volt szó lentebb a gumikról: a Hankook és hasonló gumik azért olcsóbbak mint a márkák, mert a kopófelület nem olyan jó minőségű és főleg a gumik oldalán vékonyabb a gumiköpeny (ezt egy gumis mesélte nekem), ezért jópárszor kellett vulkanizáltatnom pl. De egyébként semmi bajuk, most is az van az autón.
Ami meg a garanciát illeti: ma már azért mindegyik autóhoz jár 3 év, ez el is várható egy ilyen autótól. Jó nem élünk az USA-ban, ahol minden új autóra 10 (!) év garancia vonatkozik. Csakhát ott olyanok az útviszonyok.