Ha van ilyen megoldás, akkor az nem férhető hozzá. A jognak pedig valamilyen szinten alkalmazkodnia kell a világ realitásaihoz, pl. nem hozhatsz olyan törvényt sem, hogy holnaptól kézenállva kell járni az utcán. Nagyon kíváncsi vagyok az AB véleményére, mert ők nyilván alapos vizsgálatot folytatnak és megkérdezik a szakértőket. Ha elutasítják az indítványaimat, akkor is fel fogja hívni a határozat a jogalkotók figyelmét arra, hogy a kerékpározás szabályozása ezer sebből vérzik, tehát mindenképpen beadom.
Nem kötekedni akarok veled, csak valóban arra vagyok kíváncsi, hogy
a) amennyiben létezik az ütközés (erre majd az AB felel), akkor azonos vagy magasabb szintű jogszabályba ütközik a rendelet? Nem elemeztem paragrafusonként a KRESZ-t, de ez a 44. § nyilván benne volt az eredeti 1975-ösben is, annyira triviális.
b) azonos szintű jogszabályok ütközése esetén lehet-e az AB-hoz fordulni? Gondolok arra, hogy azonos szintű szabályok ütközése is sérti a jogállamiság elvét.