7.6 Visszavétel, visszaküldés
1) A tévesen kézbesített küldeményt, illetve tartalmát a Posta köteles bontott
állapotban is a téves kézbesítés tényének egyidejű rögzítésével visszavenni, a
téves kézbesítéskor beszedett díjat visszafizetni, és a küldemény lezárása,
valamint a korábbi téves kézbesítés tényének feltüntetése után annak szabályos
kézbesítéséről gondoskodni.
2) Meghatalmazottnak, helyettes átvevőnek, vagy közvetett módon kézbesített ép és sértetlen küldeményeket a Posta három munkanapon belül a
kézbesíthetetlenségi ok feltüntetésével és az átvevő (közvetítő) aláírásával
átveszi és azokat - a címzettnek történő kézbesítés sikertelensége esetén -
visszaküldi a feladónak.
5) Ha a kézbesítés során a címzett vagy meghatalmazottja írásban úgy nyilatkozik,
hogy a küldeményt nem fogadja el, úgy azt a Posta az átvételi határidők
mellőzésével és az ok feltüntetésével visszaküldi a küldemény feladójának.
Amennyiben e személyek az írásbeli nyilatkozatot megtagadják, a postai
Szolgáltató e tényt a kézbesítési okiratra és a küldeményre feljegyzi.
6) Ha a küldemény a Postán kívüli okból nem kézbesíthető, a Posta azt – az ok
megjelölésével – a küldemény feladójának visszaküldi.
Az 5) és 6) pont alapján a Szolgáltató a küldeményt a feladáskor fizetett díj ismételt
megfizetése ellenében kézbesíti a feladó részére, nem jogosult azonban felszámítani
a nem teljesített különszolgáltatások és egyéb szolgáltatások díját.