Marcesz Creative Commons License 2004.07.22 0 0 2741

7.6 Visszavétel, visszaküldés

1) A tévesen kézbesített küldeményt, illetve tartalmát a Posta köteles bontott

állapotban is a téves kézbesítés tényének egyidejű rögzítésével visszavenni, a

téves kézbesítéskor beszedett díjat visszafizetni, és a küldemény lezárása,

valamint a korábbi téves kézbesítés tényének feltüntetése után annak szabályos

kézbesítéséről gondoskodni.

 

2) Meghatalmazottnak, helyettes átvevőnek, vagy közvetett módon kézbesített ép és sértetlen küldeményeket a Posta három munkanapon belül a

kézbesíthetetlenségi ok feltüntetésével és az átvevő (közvetítő) aláírásával

átveszi és azokat - a címzettnek történő kézbesítés sikertelensége esetén -

visszaküldi a feladónak.

5) Ha a kézbesítés során a címzett vagy meghatalmazottja írásban úgy nyilatkozik,

hogy a küldeményt nem fogadja el, úgy azt a Posta az átvételi határidők

mellőzésével és az ok feltüntetésével visszaküldi a küldemény feladójának.

Amennyiben e személyek az írásbeli nyilatkozatot megtagadják, a postai

Szolgáltató e tényt a kézbesítési okiratra és a küldeményre feljegyzi.

6) Ha a küldemény a Postán kívüli okból nem kézbesíthető, a Posta azt – az ok

megjelölésével – a küldemény feladójának visszaküldi.

Az 5) és 6) pont alapján a Szolgáltató a küldeményt a feladáskor fizetett díj ismételt

megfizetése ellenében kézbesíti a feladó részére, nem jogosult azonban felszámítani

a nem teljesített különszolgáltatások és egyéb szolgáltatások díját.

Előzmény: petshaky (2740)