Sziasztok Topiclakók!
Leírom tapasztalatomat, és egyben kérdezem, ti mit tennétek?
Az egész úgy indult, hogy akartam venni magamnak egy notebookot. Gondoltam erre a legkedvezőbb megoldás az ebay lesz. Regisztráltam magam, végigolvastam a topicot, beszereztem a hasznos infókat, és belevágtam.
Elkezdtem keresgélni a megfelelő gépeket a német ebayen, mivel gondoltam onnan lesz a legegyszerűbb megszerezni. Elkezdtem licitálni, előtte egyeztetve az eladóval, szóval ha azt mondta, hogy nem küldi el, bele sem fogtam. Párszor übereltek, mindegy, úgyis lesz másik gondoltam.
Lett is.
Megbeszéltem az eladóval, hogy elküldi, tisztáztuk a részleteket, válaszolt is 1-3 órán belül minden megkeresésemre.
Végül megnyertem a licitet, volt is nagy öröm :)
Hogy ne a levegőbe beszéljek, erről van szó:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5105428287&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1
Az eladó rendesen elküldte minden adatát (cím, IBAN, SWIFT), mindent amit kértem.
Átutaltam a pénzt, amivel kezdődtek a bonyodalmak.
Erste Netbankkal intéztem. Júli 1én kiadtam a megbízást, 2án eltűnt a pénz a számlámról, 7én délelőtt még nem volt ott az eladónál. Érdekes, irány a bank személyesen. Ott is azt mondták, hogy minden rendben, de megtudtam, hogy a számlámról pénteken levont pénzt valójában csak hétfőn utalták el, és 2-3 nap az átfutás. A pláne az az egészben, hogy a netbankos 1500 Huf helyett 3600at vontak le, pedig elvileg megadtam minden adatot ahhoz, hogy ne legyen külföldi bankköltség, meg megadtam azt is, hogy 12500Eur alatti utalás. Mindegy, ez csak részletkérdés, csak a banki tapasztalat miatt írtam le.
Ekkor 7én írta az ember, hogy megbízik bennem, és nem érti, hogy miért nem ért oda a pénz, és elküldi a cuccot. Délután kaptam tőle egy mailt, benne egy számlakivonat scannelt változatával, hogy mégis odaért a pénz, és már fel is adta a cuccot. Kértem tőle egy Paketscheinnummert, hogy követni tudja a csomagot a DPD honlapján. El is küldte, pénteken reggel be is érkeztt az országba a cucc. Felhívtam a DPD-t, és nagyon készségesen informáltak a továbbiakról, hogy hol érdeklődhetek. Ott is (a Timesped nagyigmándi telephelye) készségesen informáltak, és közölték, hogy hétfőn tudják csak hozni a csomagot, és ha adok egy számot, a sofőr felhív, hogy mikor és hol adja át a cuccot.
Ez tegnap délután meg is történt. Hirtelen öröm, júni 29-én este megnyerem a licitet, és júli 12én délután itt is a cucc (ha nem így van a két hétvége tuti, hogy előbb itt van.)
A csomagon semmi külsérelmi nyom, rendben ideért - látszólag.
A kicsomagolásnál minden lépést lefényképeztem, látszólag rendben volt minden, a notebook egy nagy dobozban, nikecellel kibélelve, majd egy ilyen levegővel felfújt "matracba" göngyölve, majd zsugorfóliába csavarva - alaposan becsomagolva.
Ok, öröm, egyben ideért.
Rádugom a töltőre, lerakom az asztalra. Zöld led ég, hogy töltés rendben. Nyomom a bekapcsgombot, és SEMMI. Illetve az addig zölden égő led sárgán kezd villogni. Se kép se hang. Próbáltam az akkut kiszedve, semmi. Egy hozzáértő informatikus szétszedte, összerakta, kimérte a feszültséget a töltőnél, az akkunál, rendben minden, de a gép nem megy.
Írtam levelet az eladónak, hogy gond van, válasz: 100%ig rendben volt, amikor elküldte, próbáljam meg a memóriát átrakni a másik slotba, valamint próbáljam egy másik vinyóval. Megpróbáltam, semmi.
Írtam neki újra, hogy mi legyen, válasz meg nem jött arra.
Most a gép szervízben van, mivel nekem egy működő gépre lenne szükségem, nem egy 505 eurós levélnehezékre.
Itt tart a sztori.
Szerintetek mit lehet tenni?
A licit megnyerésével ugye szerződés jött létre köztünk, amiben ő vállalta, hogy a részletezett gépet a részletezett állapotban bocsájtja rendelkezésemre.
Én vállaltam, hogy fizetek a leírt notebookért, amit én meg is tettem, szóval én a szerződéséses kötelezettségeimet teljesítettem, szerintem ő meg nem.
Mit lehet tenni?
Várom a válaszát, ha nem lesz segítőkész, akkor asszem jöhet a keményebb fellépés. Jelenleg a semleges és a negatív feedback között gondolkodom, függően a reakciójától. Ha ő negatívot ad nekem, az nem gond, na bumm, meddig tart egy új accountot csinálni...
Szerintetek hol rontottam el, mit lehetne tenni?
A termékleírást jobban el kell olvasni, mert a display "wackelkontakt" hibáját későn vettem észre, de ettől még a notebooknak működni kéne. Mondjuk ezt a hibát kérésre sem írta le részletesebben.....
Szóval lehet hogy ráfaragtam?
Bocsi, hogy hosszúra sikerült, de most kicsit tanácstalan vagyok.
Sziasztok!