virgoncz023 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 8830

Szerintem érdemes különválasztani a dolgokat. Az egyik: tiszta mindenkinek, hogy az első 1500km-en nem ildomos nagyon hajtani a kocsit, itt főleg fordulatszámokról beszélünk. A másik: benzines, de dízel autóknál is időnként érdemes a motort huzamosabb ideig magasabb fordulatszámon üzemeltetni, mert segít a lerakódott szennyeződéseket az égéstérből és a kipufogórendszerből kiégetni, és nem utolsó sorban nem "lustul" le a motor, a fogyasztása is jobb lesz hosszútávon. Persze a legjobb alkalom erre az autópályán hosszú szakaszokon való meghajtás, nem a belvárosban 2-es fokozatban való padlógázas közlekedés! :-)

Adalék: egy ismerősöm 0 km-esen vett egy 1,2-es Puntót, amit szépen hajtott is több tízezer km-en keresztül, időnként meghajtva a kicsikét. Aztán egy másik ismerősöm vett egy hasonló Puntót 1,4-es motorral, de egy idősebb bácsitól. Na az aztán tényleg megkímélt volt, ugyanis olyan lomha volt a kocsi, hogy a 150-et alig érték el vele pályán, míg a srác a saját 1,2-ével vígan vitte a 160-at is.

Szóval szerintem jót tesz a motornak, ha időnként kiégetjük, amit persze nem feltétlenül az 1501-ik km elérésekor kell először megtenni... :-))

 

 

Előzmény: Zsolta dCi (8829)