Törölt nick Creative Commons License 2004.06.30 0 0 8699

Manuális klímával kapcs:

 

 

Az is ki és be kapcsol időnkint, mert valami érzékelője vigyáz, hogy le ne fagyassza magát  (ez az érzékelő nem foglalkozik az utastered hőmérsékletével, csak a klímára vigyáz, felőle bele is fagyhatsz a kocsiba) . Volt pár éve egy Opel Senatorom, abban rossz volt ez az érzékelő, és nem kapcsolt ki, nekem kellett kézzel. Volt, hogy már zúzmarát fújt be a rostélyokon. Egyszer aztán kölcsönadtam a gépet, a tag persze nem kapcsolta ki, és el is nyomta az összes hűtőközeget szerencsétlen.

 

Az 1,5 dci ben én sem igazán érzek teljesítménycsökkenést, a swift 1,6 16V viszont határozottan megtorpan bekapcsolásra. A senátorban egyáltalán nem volt érezhető, furcsa mód egy W124 320E merciben (pedíg ott aztán van bőven paci és nyomaték) mintha egy hengert lekapcsoltak volna, annyira megfogta. Véleményem szerint nem csak a motor teljesítménye döntő, hanem a klíma teljesítményigénye, esetleg kivitelezési igényessége is.

Előzmény: v__tibor (8684)